היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקים

מצב חירום לאומי

חול בכבישים: בבריטניה נערכים לגל החום הקיצוני

בבריטניה הוכרז על מצב חירום לאומי לאחר שפורסמה לראשונה אזהרת חום קיצוני בשל העובדה שהטמפרטורות עלולות להגיע ל-40 מעלות חום • בבריטניה מודאגים מאוד מגל החום - שמקורו בצפון אפריקה וכבר החל להתפשט ברחבי אירופה ואף הביא לשריפות ענק בפורטוגל, צרפת וספרד

בבריטניה הוכרז על מצב חירום לאומי לאחר שפורסמה לראשונה אזהרת חום קיצוני המוגדרת כאדומה, לפיה הטמפרטורות עלולות להגיע ל-40 מעלות צלזיוס.

מדובר באזהרה הגבוהה ביותר שיצאה עד כה, והיא מכסה את אזור לונדון, מנצ'סטר ועוד, בימים שני ושלישי. בבריטניה מודאגים מאוד מגל החום – שמקורו בצפון אפריקה – שכבר החל להתפשט ברחבי אירופה והביא לשריפות ענק בפורטוגל, צרפת וספרד. "זה אומר שיש סיכון לחיים ושגרת היום-יום תצטרך להשתנות" אמרו בבריטניה.

ככל הנראה יוטלו הגבלות מהירות בקווי הרכבת, חלק מבתי הספר ייסגרו מוקדם וחלק מהתורים בבתי החולים יבוטלו.

בכדי להתמודד עם הכבישים שעלולים להתחמם ולהיהרס, בממלכה הבריטית מתכננים לפזר חול, בכדי להפחית את ההתכה. כמו כן, גם הנהגים הוזהרו מפני התחממות יתר של הרכבים.

פרסומת

בנוסף, סוכנות הביטחון הבריאותית הבריטית פרסמה את התראת החום ברמה הגבוהה ביותר שלה לגופי בריאות וטיפול – אזהרה שמחלות ומוות עלולים להתרחש "בקרב המתאימים והבריאים" בעקבות גל החום.

בסוכנות הביטחון הזהירו בסופ"ש כי צפוי ביקוש גדול יותר לאמבולנסים, וחולים עלולים להיות בסיכון אם יישארו מחוץ לבתי החולים ברכבי חירום במזג אוויר חם.

יצויין כי זו הפעם הראשונה שהונפקה אזהרת חום אדום עבור חלקים מבריטניה, אם כי מערכת אזהרת החום הקיצוני הוצגה רק בשנה הלועזית הקודמת, שנת 2021.

 בלשכת ראש הממשלה הבריטי אמרו כי ההתראה מוגדרת כ"מצב חירום לאומי" וגורמים רשמיים נפגשו ביום שישי וייפגשו שוב, כדי לדון בדרכי פעולה.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close