חוץ ומדיניכותרת גדולה ראשית

הפסקת אש הומניטרית?

צבא רוסיה השהה חלקית את המתקפות

הלחימה באוקראינה נמשכת, אבל הרוסים לא מתקדמים. דו"ח אמריקני טוען כי ייתכן שרוסיה משהה את הפעלת הכוחות באוקראינה למשך היממה או השתיים הקרובות במטרה לחזק את הכוח לקראת התקפה מחודשת • הפסקת אש הומניטרית נוספת נכנסה לתוקפה

דו"ח שפרסם צוות ניתוח אמריקני מ"המכון לחקר המלחמה" טוען כי ייתכן שרוסיה משהה את הפעלת הכוחות באוקראינה למשך היממה או השתיים הקרובות במטרה לחזק את הכוח לקראת התקפה מחודשת על הבירה קייב, חרקוב, מיקולאייב וייתכן שאף אודסה.

בניתוח הפעולות הרוסיות בשטח מצא המכון כי הכוחות הרוסיים לא פתחו באף התקפה קרקעית גדולה נגד קייב, חרקוב, מיקולאייב ביממה האחרונה. מנגד, הכוחות האוקראיניים ליד חרקוב ביצעו מתקפה נגדית שעל פי הדיווחים אף חדרה את הגבול הרוסי-אוקראיני.

עוד נכתב בדו"ח כי החיילים הרוסים המשיכו לכתר ולהפגיז את מוריופול ובמקביל הכוחות הרוסים ממזרח לחרקוב ניסו ככל הנראה לחבור אליהם. בדוח נכתב כי "הכוחות הרוסים ליד חרסון ככל הנראה מתכוננים לחדש את המתקפות נגד מיקולאייב ולבסוף גם נגד אודסה. הצי הרוסי בחצי האי קרים ממשיך להתכונן למתקפה שתכלול תנועה בים וביבשה גם יחד ותתרחש בסבירות גבוהה סמוך לאודסה".

בתוך כך, ביממה האחרונה ללחימה הכוחות הרוסיים המשיכו לנסות לכתר את הבירה קייב כשבמקביל הפסקת האש בערים הדרומיות קרסה בעקבות התקפות בלתי נפסקות. כמו כן, בוטלו הפינויים המתוכננים של הערים וולנובאחה ומריופול. אש כבדה נורתה נגד נגד הערים חרקוב וסומי במזרח והכוחות ממשיכים להתקדם לעבר מיקולאייב בדרום.

פרסומת

האזורים המשמעותיים ביותר תחת שליטה רוסית נמצאים בדרום אוקראינה ובראשם חרסון. על פי שר ההגנה הבריטי, השיירה הרוסית הארוכה של הכלים המשוריינים ממשיכה להתקדם באיטיות לכיוון האזור. בצל ההצלחות הרוסיות בדרום, הניסיון הרוסי לחדור לקייב מצפון נבלם לפי שעה, בעקבות ההתנגדות הגדולה של הכוחות האוקראיניים במקום. הלחימה על שדה התעופה הוסטומל שנמצא בצפון-מזרח לבירה נמשכת.

יעד מרכזי וחשוב לרוסים היא העיר מריופול בהיותה עיר נמל. הרוסים מנסים לכבוש אותה מכיוון שכיבוש העיר ייצור עבורם גשר בין חצי האי קרים לבין המחוזות דונייצק ולוגנסק המוחזקים על ידי הכוחות הבדלניים הפרו-רוסיים. הכוחות הרוסים אף ממשיכים להתקדם צפונה לאורך נהר הדנייפר בניסיון לקטוע את שרשרת האספקה לכוחות האוקראיניים הנמצאים במזרח.

יצויין כי בשעה זו נכנסת לתוקפה הפסקת אש הומניטרית במריופול נכנסה לתוקפה, אחרי שבמהלך השבת קרסה זמן קצר לאחר כניסתה לתוקף.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close