היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

תפיסה בלב ים

הנחתים הבריטיים לכדו סירות עם נשק איראני מתקדם

משרד ההגנה הבריטי חשף היום (חמישי) כי בתחילת השנה הלועזית הנוכחית סוכלו ניסיונות הברחת אמל"ח במים בין-לאומיים מדרום לאיראן • צוות של נחתים מלכותיים באמצעות שתי סירות מתנפחות, השתלטו על כלי השיט ובמקום נמצאו עשרות חבילות המכילות כלי נשק שהוחרמו

משרד ההגנה הבריטי חשף היום (חמישי) כי בתחילת השנה הלועזית הנוכחית סוכלו ניסיונות הברחת אמל"ח במים בין-לאומיים מדרום לאיראן, וזאת בניגוד להחלטה של מועצת הביטחון של האו״ם, שבמסגרתה הוטל אמברגו על ייצוא נשק איראני למדינות מוגדרות.

בתחילת 2022, בעודה בפעולות אבטחה ימיות שגרתיות, ספינת הצי המלכותי HMS Montrose תפסה נשק איראני מסירות מהירות שהופעלו על ידי מבריחים במים בינלאומיים מדרום לאיראן. כלי הנשק שנתפסו כללו טילי קרקע-אוויר ומנועים לטילי שיוט תקיפה יבשתית.

האירוע התרחש בשני מועדים שונים, ב-28 בינואר וב-25 בפברואר 2022, בשעות הבוקר המוקדמות. מסוק מיוחד של ספינת הצי המלכותי, מצויד במערכות מכ"ם חדישות, שסרק אחר כלי שיט שמבריחים סחורות אסורות, הבחין בספינות קטנות שמתרחקות במהירות מהחוף האיראני.

בתפיסה השנייה שכאמור התרחשה בחודש פברואר, משחתת של חיל הים האמריקני סייעה במאמצי התפיסה באמצעות מסוק, כדי לספק מידע קריטי במהלך המבצע. בשתי ההזדמנויות, המסוק רדף אחר כלי השיט ודיווח ל-ספינת הצי המלכותי כי בכלי השיט המדוברים ישנו מטען חשוד על הסיפון.

פרסומת

צוות של נחתים מלכותיים באמצעות שתי סירות מתנפחות, השתלטו על כלי השיט ובמקום נמצאו עשרות חבילות המכילות כלי נשק שהוחרמו.

צילום: משרד ההגנה הבריטי

שר הכוחות המזוינים ג'יימס הייפי אמר כי "בריטניה מחויבת לשמור על החוק הבינלאומי, מול תוקפנות באירופה ועד איסור על משלוחים בלתי חוקיים של נשק שמנציח את חוסר היציבות במזרח התיכון. בריטניה תמשיך לפעול לתמיכה בשלום מתמשך בתימן ומחויבת לאבטחה ימית בינלאומית כך שספנות מסחרית תוכל לעבור בבטחה ללא איום בהפרעה".

החבילות שנתפסו הוחרמו בידי בריטניה לצורך ניתוח טכני שחשף כי המשלוח הכיל מספר מנועי רקטות עבור טילים איראניים המיועדים לטילי שיוט תקיפה יבשתיים וטילי קרקע-אוויר.

הטיל האיראני המדובר הינו טיל שיוט עם טווח של 1,000 ק"מ, המשמש באופן קבוע על ידי החות'ים כדי לפגוע במטרות בממלכת ערב הסעודית ושימש למתקפה על את אבו דאבי ב-17 בינואר 2022, שהרג שלושה אזרחים.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close