חוץ ומדיניכותרת גדולה ראשית

בעיצומה של השבת

במטוס של המוסד: בנט טס למוסקבה

על רקע הלחימה באוקראינה והסכם הגרעין המתגבש עם איראן: ראש הממשלה נפתלי בנט המריא לפגישה מדינית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין • בדרך לישראל בנט יטוס לגרמניה ויפגש עם הקנצלר אולף שולץ

בעיצומה של השבת: ראש הממשלה נפתלי בנט, המריא למוסקבה, שם נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הטיסה בוצעה במטוס פרטי, שלרוב משמש את המוסד.

דוברו של בנט עדכן אחרי צאת השבת כי "ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד בקרמלין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. רה"מ המריא היום בשעות הבוקר המוקדמות למוסקבה, לאחר השיחה שהתקיימה בין המנהיגים ביום רביעי האחרון".

בפגישה השתתף גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום ואת ראש הממשלה מלווים בביקור ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי.

הפגישה הסתיימה אחרי 3 שעות ובה שוחח בנט עם פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט, וגם ההתקדמות בשיחות הגרעין בוינה. בנט הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

פרסומת

יצוין כי בפגישתו הקודמת של בנט עם פוטין, בחודש אוקטובר בסוצ'י, הוא הציע לנשיא רוסיה לשמש כמתווך בסוגיית אוקראינה, אך פוטין השיב בשלילה. מאז, שוחח בנט פעמים נוספות עם פוטין ועם נשיא אוקראינה זלנסקי.

על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת בישראל, ארצות הברית עודכנה מראש בפגישה המתוכננת בין בנט לפוטין. מנגד, איגור ז'ובקבה, יועצו המדיני של הנשיא זלנסקי אמר לכאן חדשות: "לא ידענו על פגישת בנט-פוטין".

בחדשות 12 דווח כי לפני הפגישה עם פוטין, סירב נשיא אוקראינה זלנסקי להרים לשיחת טלפון שקיבל מבנט. אחרי הפגישה, עדכנו בלשכת ראש הממשלה כי הוא שוחח במוצ"ש עם הנשיא האוקראיני.

אחרי הפגישה עם פוטין, בדרכו חזרה לישראל, יעבור בנט בגרמניה שם יפגוש את הקנצלר שולץ.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close