היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

בארבע עיניים

ביידן להרצוג: "הטלפון שלי תמיד פתוח עבורך"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזמין את עמיתו הישראלי, יצחק הרצוג, לביקור בבית הלבן והבהיר כי ישמח לעמוד עמו בקשר • מוקדם יותר נערך בבית הנשיא טקס הענקת עיטור הנשיא, אותו העניק הרצוג לנשיא ביידן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזמין את עמיתו הישראלי, יצחק הרצוג, לביקור בבית הלבן והבהיר כי ישמח לעמוד עמו בקשר.

במהלך הפגישה שהתקיימה בין השניים במשכן הנשיא בירושלים ונערכה בארבע עיניים, שוחחו השניים על הקשר האישי וההיסטורי בין המשפחות, ועל הידידות הקרובה.

הנשיא ביידן אמר להרצוג כי הטלפון שלו תמיד פתוח עבורו וישמח להיות בקשר בכל דבר שצריך ובנוסף הזמין את הרצוג לביקור בבית הלבן.

נשיא המדינה יצחק הרצוג העלה במפגש את סוגיית השבויים והנעדרים. כמו כן, העלה בפני ביידן את רעיונותיו בשיתופי פעולה אזוריים בנושא משבר האקלים דרך פורום האקלים שהקים.

פרסומת

הנשיא הרצוג בירך על המשך מסע השלום של הנשיא ביידן שהחל בישראל ונסיעתו מחר לסעודיה והעלה על נס השתלבות ישראל במרחב.

לאחר סיום הפגישה שכאמור נערכה בארבע עיניים, התקיימה פגישה מורחבת בה נטלו חלק מהצד הישראלי: מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי, יועץ מדיני לנשיא המדינה צבי ופני ושגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג, אחיו של הנשיא.

מהצד האמריקאי נטלו חלק: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן ושגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס.

צילום: אבישג שאר-ישוב

בתוך כך, מוקדם יותר נערך בבית הנשיא טקס הענקת עיטור הנשיא, אותו העניק הרצוג לנשיא ביידן. הרצוג סיפר בטקס: "בפגישתנו הפרטית לפני דקות אחדות, מסרתי לך מסמך שנמצא בארכיון הלאומי שלנו: הפרוטוקול מפגישתך עם ראש ממשלת ישראל דאז גולדה מאיר בישראל, לפני כמעט יובל שנים, עליה אתה נוהג לספר באהדה. מעניינת במיוחד ההערה של הדיפלומט הישראלי שסיכם את הפגישה, וחתם את הפרוטוקול כדלקמן: "הסנאטור היה מלא הערכה והערצה לראש הממשלה, והוא חזר ואמר שבא ללמוד, אך מאידך נסחף בעת דיבורו להתלהבות ולהתבטאויות המשקפות את גילו ו'ניסיונו' המדיני." 

"אדוני הנשיא, התלהבותך האיתנה נותרת בעינה–וכולנו מרגישים את זה כאן. תודה שכיבדת אותנו בביקור חשוב זה, ביקור משמעותי מאוד עבור העם בישראל. אנו מאחלים לך הצלחה רבה בביקור אזורי זה, ובנסיעתך ההיסטורית מחר, מישראל לערב הסעודית. מי ייתן ונסיעתך תביא בשורה של תקווה לכל עמי האזור". 

ולסיום, אדוני הנשיא: אתם נוהגים לומר, "אלוהים יברך את אמריקה". אנו אומרים בתפילותינו, "ה' עוז לעמו ייתן, ע' יברך את עמו בשלום". אליך, ידידי היקר, אני אומר: "ה' עוז לעמינו ייתן, ה' יברך את עמינו בשלום".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close