היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משנית

"מחוייבים למדינה"

ביידן: "לא שולל שימוש בכוח נגד איראן. זה תלוי בהם"

נשיא ארה"ב העניק ראיון בלעדי לתקשורת הישראלית והתחייב: משמרות המהפכה יישארו כארגון טרור, גם אם זה יוביל לביטול הסכם הגרעין • על התמודדות מול טראמפ: "יש עוד הרבה מרחב להחליט מה עומד לקרות"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אירח אמש (ג') בבית הלבן לראיון בלעדי את מגישת חדשות 12 לראיון בלעדי.

הראיון עסק בנושאים שונים שעומדים על סדר היום, ביניהם שאלת הסכם הגרעין עם איראן, היחס למשמרות המהפכה, וליריבו הפוליטי נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ.

"הדבר היחיד שגרוע יותר מאיראן של היום זה איראן עם נשק גרעיני, ואם נוכל לחזור להסכם ולהחזיק אותם קצר זה עדיף" הסביר הנשיא האמריקני והוסיף: "לדעתי הנשיא הקודם טעה בענק כשעזב את ההסכם, איראן קרובה יותר כעת לפיתוח נשק גרעיני משהייתה בעבר. אין קשר לשאלה אם כוח קודס ימשיך לפעול או לא באזור. אנחנו יכולים לפעול נגדם ועדיין להגיע להסכם שירסן את תוכנית הגרעין. אני עדיין חושב שזה הגיוני. ניגשנו לשולחן המשא ומתן, ניסחנו הסכם, הצענו אותו וכעת זה תלוי באיראן".

ביידן נשאל אם הוא מתחייב להשאיר את ארגון משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור גם במידה והדבר יפגע ביכולת להשיג הסכם וביידן השיב בחיוב.

פרסומת

בהמשך נשאל נשיא ארה"ב על ידי לוי, בנוגע להצההרותיו מהעבר שיעשה הכול כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. המגישה ביקשה לדעת אם האיום כולל שימוש בכוח נגד איראן והנשיא האמריקני השיב: "כמוצא אחרון – כן". עם זאת לא הסכים לפרט יתר על המידה בעניין, "לא אעלה השערות בנושא, אבל אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני" קבע.

בנוגע לנרמול היחסים עם סעודיה אמר הנשיא שנחת היום בישראל, כי "זה (נורמליזציה) יכול לקחת הרבה זמן. אבל העמקת היחסים במובן של קבלה הדדית במובן של עבודה משותפת על כל מיני דברים, זה הגיוני בעיניי".

ביידן שחרג היום ממגבלות הטקס ולחץ בחמימות את ידו של ראש האופוזיציה, תוך שהוא מפטיר לעברו "אתה יודע שאני אוהב אותך", התייחס במהלך הראיון שהוענק כאמור אמש, לבחירות הקרבות בישראל והיחסים האפשריים עם נתניהו במידה שייבחר.

ביידן אמר כי "אנחנו מחויבים למדינה, לא למנהיג ספציפי. אני עובד מול מדינה דמוקרטית שנמצאת בתהליך של בחירת מנהיג, מי שלא יהיה, שאני אעבוד איתו".

בנוגע לשאלת התמודדות עתידית ב-2024 מול טראמפ במרוץ לנשיאות, אמר הנשיא המכהן: "אני לא חוזה זאת, אל אני לא אתאכזב. עוד לא עברתי אפילו חצי מהקדנציה שלי. יש עוד הרבה מרחב להחליט מה עומד לקרות. אבל אני מקווה שהמפלגה הרפובליקנית תחזור לעמדה נורמלית ולא תישאר מפלגת ה'מגה'".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close