חוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

בתום הצבעה דרמטית

בוריס ג'ונסון ניצח בהצבעת אי האמון

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שרד את הצבעת האי-אמון בו, עם 211 תומכים מתוך 359 חברי פרלמנט וימשיך בתפקידו • 148 מחברי מפלגתו בפרלמנט תמכו בהדחתו המידית מהתפקיד • בשנה הקרובה לא ניתן יהיה להגיש הצעות אי אמון נוספות נגדו

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שרד הערב (שני) את הצבעת האי-אמון בו, עם 211 תומכים מתוך 359 חברי פרלמנט וימשיך בתפקידו.

ההצבעה הדרמטית התקיימה לאחר שהבוקר הודיע סר גרהם בריידי, יו"ר "וועדת 1922" של המפלגה השמרנית, המהווה קבוצה של 18 חברי פרלמנט שמרניים מהבית התחתון שמתכנסת מדי שבוע במהלך מושב הפרלמנט, אמר כי "נחצה רף של 15% – או 54 קולות – שנדרש כדי לערוך הצבעת אי אמון נגד מנהיג המפלגה".

בהצבעה הדרמטית שנערכה, 148 מחברי מפלגתו בפרלמנט תמכו בהדחתו המידית מהתפקיד, אולם כאמור, בסופו של דבר הוא צלח את ההצבעה ברוב של 211 חברי פרלמנט שתמכו בו, זאת על אף שהרוב הדרוש היה 180. ניצחונו בהצבעה מבטיח לו שנה שבה לא ניתן לקיים הצבעות אי-אמון במנהיגותו.

בנאום שנשא טרם ההצבעה, קרא ג'ונסון לחברי מפלגתו לתמוך בו, והבטיח: "הטוב ביותר עוד לפנינו".

פרסומת

ג'ונסון אמר: "אני אוביל אותנו לניצחון, והמנצחים הגדולים יהיו אנשי המדינה הזו", אמר ג'ונסון, בהתייחסו לבחירות הבאות בממלכה. הוא הבטיח עוד להפחית במיסים ולהתמקד בבעיות הגדולות עמן בריטניה מתמודדת, אם ישרוד את הצבעת האי-אמון. "אנחנו יכולים לעמוד בהבטחותינו, ואנחנו יכולים להתאחד".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close