היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקיםצבא ובטחון

משבר בין המדינות

בולגריה: 70 דיפלומטים רוסים גורשו בחשד לריגול

על רקע הלחימה העזה באוקראינה, רוסיה מאבדת את אחת הידידות הבולטות שלה עד לא מכבר • בולגריה גירשה עשרות דיפלומטים רוסים בחשד לריגול ובתגובה ללחימה באוקראינה

בולגריה הודיעה היום (שלישי) כי היא מגרשת 70 צוותים דיפלומטיים רוסים בשל חששות ריגול לטובת רוסיה.

המדינות, שהיו עד לא מכבר בעלות ברית קרובות ביותר, החלו להתרחק זו מזו על רקע הלחימה באוקראינה וסילוק הדיפלומטים, הינה עליית מדרגה בנוגע ליריבות בין המדינות. בנוסף נקבעה מגבלה על גודל הייצוג של השגרירות הרוסית במדינה.

המהלך, שהוכרז על ידי משרד החוץ וראש הממשלה היוצא, נחשב לגירוש הגדול ביותר של דיפלומטים רוסים על ידי בולגריה בשנים האחרונות, ויותר מחצי מכמות הדיפלומטים של מוסקבה במדינת הבלקן.

"היום גירשנו 70 דיפלומטים רוסים… רבים מהם עבדו ישירות עבור שירותי ביון ותפקידם הדיפלומטי היה כיסוי", אמר ראש ממשלת בולגריה קיריל פטקוב, שאיבד בשבוע שעבר את תפקידו בהצבעת אי-אמון בפרלמנט הבולגרי.

פרסומת

משרד החוץ של בולגריה אמר כי ההחלטה לגרש מספר רב כל כך של צוות דיפלומטי רוסי, נועדה להפחית את גודל השגרירות הרוסית בסופיה – בירת בולגריה – לזו של הנציגות הבולגרית במוסקבה, כתגובה ל"פעילויות שאינן תואמות את אמנת וינה ליחסים דיפלומטיים".

משרד החוץ הבולגרי אף ציין כי מדינתו סוגרת זמנית את הנציגות הדיפלומטית שלה בעיר הרוסית יקטרינבורג ומצפה שרוסיה תפסיק זמנית את פעילות הנציגות שלה בעיר הבולגרית רוסה.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close