היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתמבזקיםפוליטיקה

בליץ מדיני

"איחלו בהצלחה": לפיד שוחח עם נשיאי מצרים וטורקיה

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד לא מבזבז זמן, ועל אף שמדובר בממשלת מעבר, הוא כבר מקיים שיחות עם מנהיגים שונים בעולם, שמברכים אותו על תפקידו, כאילו שזה עתה נבחר לקדנציה ארוכת שנים • הערב שוחח לפיד עם נשיא טורקיה ארדואן ונשיא מצרים א-סיסי

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד לא מבזבז זמן, ועל אף שמדובר בממשלת מעבר, הוא כבר מקיים שיחות עם מנהיגים שונים בעולם, שמברכים אותו על תפקידו, כאילו שזה עתה נבחר לקדנציה ארוכת שנים.

הערב (א') שוחח לפיד עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן ועם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

במהלך השיחה עם הנשיא הטורקי, בירך ארדואן את לפיד ואיחל לו בהצלחה בתפקיד. בנוסף, ברך הנשיא את רה"מ על "ביקור מוצלח מאוד באנקרה".

לפיד בירך את ארדואן לרגל חג הקורבן והודה לו על שיתוף הפעולה בין המדינות בנושא סיכול הניסיונות להתקפות טרור כנגד ישראלים בטורקיה. בשיחתם, הדגישו שני המנהיגים, כי יחסי ישראל וטורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון, לכלכלה וליציבות במזרח התיכון. כמו כן, השניים בירכו על הסכם התעופה החדש שנחתם לפני מספר ימים בין המדינות והביעו תקווה לשיפור נוסף ביחסים בין המדינות.

פרסומת

במקביל, ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, וגם הוא "בירך את ראש הממשלה בהצלחה בתפקידו" והתייחס לפגישתם האחרונה בקהיר בה שוחחו על קשת רחבה של נושאים.

לפיד וא-סיסי דנו בסוגיות בילטרליות ואזוריות, והדגישו את חשיבות הסכם השלום בין מצרים לבין ישראל שהניח את הבסיס למערכת יחסים אסטרטגית ועמוד תווך מרכזי ביציבות האזורית. השניים ביטאו את מחוייבותם להמשך פיתוח היחסים, כולל במישור הכלכלי.

בנוסף, בלשכת ראש הממשלה סיפרו כי השניים דנו בביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב ביידן באזור השבוע. וכן, התייחסו לסוגייה הפלסטינית ולצורך ברגיעה. בנוסף, במהלך השיחה דנו רה"מ לפיד ונשיא מצרים א-סיסי בדרכים בהן ניתן להתגבר על ההשלכות של מלחמה באוקראינה בנושא ביטחון המזון.

נשיא מצרים העלה בשיחתם את הכתבה שפורסמה לאחרונה, לפיה בישראל קיים קבר אחים של חיילים מצרים שנהרגו במלחמת ששת הימים. הקבר נמצא מתחת לחניון אתר התיירות מיני ישראל.

ראש ממשלת המעבר לפיד, ציין כי הנחה את המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל לבדוק את הסוגיה לעומק ולעדכן את הגורמים במצרים. השניים סיכמו לקדם פגישה ביניהם בהקדם.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close