היום בחדשותחדשות בארץמשטרה ופלילים

לא לומדים לקח

תושב לוד לביהמ"ש: "בטלו את תנאי השחרור המגבילים"

בושה: ערבים תקפו קבוצת יהודים בלוד - המשטרה עצרה את המדריך בביתו לפנות בוקר, ושחררה אותו רק לאחר שחתם על תנאים מגבילים • עו"ד עדי קידר: "המשטרה לא למדה לקח - ממשיכה לרדוף את הקורבנות ולא את הפורעים"

קבוצת תלמידים יהודים ממוסד חינוכי בדרום הארץ, אשר ערכו סיור אתמול (ג') בשכונת רמת אשכול בלוד הותקפה בצורה קשה בידי פורעים ערבים, הקבוצה נאלצה לברוח ולהסתתר בבית כנסת סמוך. כוחות משטרה שהגיעו למקום חילצו את חברי הקבוצה מהעיר. המשטרה לא עצרה אף אחד מהפורעים.

לפנות בוקר פשטה המשטרה על בתיהם של רב התלמידים בדרום הארץ, ועל בית מדריך הקבוצה בלוד. הרב ששוהה עם התלמידים בטיול, ולא היה בביתו תיאם חקירה להיום בתחנת לוד. המדריך נאזק בביתו לעיני אשתו ונלקח לחקירה בתחנת לוד, ממנה שוחרר רק לאחר שחתם על הסכמתו לתנאי המשטרה המגבילים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף את המעצר "תלמידי מוסד חינוכי אשר סיירו בעיר לוד הותקפו על ידי חבורת פורעים בני מיעוטים. המשטרה הגיעה למקום לאחר מעשה, היהודים פירטו בפניה את אשר קרה. ואולם באישון לילה נעצר אב לארבעה אדם נורמטיבי, מורה ומחנך, נעצר ונאזק לעיני אשתו, על לא כלום בכפו, וכמובן לאחר חקירת המשטרה הוא משוחרר בשעות הבוקר המוקדמות.

נראה כי המשטרה לא רק שלא למדה את הלקח אלא ממשיכה בקו ההגנה על בני המיעוטים, ממשיכה לרדוף את הקורבונות, ולא את הפורעים, זהו המשך גריעת המשילות ובטחון האזרחים", מסר קידר.

פרסומת

לפני זמן קצר הגיש עו"ד קידר ערר על תנאי השחרור של המדריך וקרא לבית המשפט לבטל את ההגבלות שהוטלו על המותקף "המקום אליו נאסר עליו להיכנס הוא רחוב הצמוד לביתו! מדובר בהתנהלות שערורייתית של המשטרה בעצן החקירה והמעצר, ואף בקביעת תנאי השחרור. העורר יטען כי התנהלות המשטרה מתחילת האירוע ועד סופו אינה חוקית, מקוממת ומלמדת על נקיטת עמדה מסוכנת המתירה את דמם של האזרחים היהודיים בלוד, כאילו לא נלמד דבר מהעבר הכואב".

בסוף הערר נכתב "דין התיק להיגנז מחוסר אשמה לאלתר, ויפה שעה אחת קודם. מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על ביטול כלל תנאי השחרור והערבויות כולם".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close