חדשות בארץכותרות נוספותמבזקיםרכב

"אנחנו שבעי הבטחות"

מיכאלי: ״כביש 90 ישופץ לכול אורכו״

כביש הדמים: שרת התחבורה הודיעה על החלטתה לשפץ את כביש 90 לאורך כל אורכו • בעשור האחרון אירעו בכביש הערבה 234 תאונות ונפגעו 462 איש מהם 33 הרוגים, אך למרות זאת לא נמצא תקציב למימון העבודות

לאחר מאות תאונות, ועשרות הרוגים בכביש 90 המבחר בין צומת הערבה לאילת, ולאחר עשרות דיונים קיבלה היום שרת התחבורה מרב מיכאלי יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן החלטה כי הכביש יעבור שיפוץ ושינוי מחדש לאורך כל 120 הק״מ.

שרת התחבורה אמרה בעקבות ההחלטה ״כביש הערבה ישודרג במלואו, אני מתרגשת לספר לכם שביחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן קיבלנו עכשיו החלטה לשדרג את כל ה-120 הקילומטרים מצומת הערבה ועד אילת כמי שהגיע הזמן שיקרה, קיימתי אתמול דיון חירום במשרד התחבורה אמרה מיכאלי, יחד עם כל הגורמים, אנחנו עובדים גם על פתרונות מידיים, גם על פתרונות טווח בינוני, עד שנעשה את כל התוכניות הרב שנתית לשדרוג כל הקטע הזה.

עוד הוסיפה: ״שלא יהיו לנו יותר משפחות שאיבדו את יקריהן, והחיים שלהם נהרסו בגלל תאונות בכביש 90, עכשיו אנחנו ניגשים לטפל בזה כמו שצריך״.

בתגובה להחלטה אומר מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: בהמשך לשנים ארוכות של מאבק הערבההתיכונה להרחבת כביש 90 האדום מדם, וכתוצאה מעלייה במספר תאונות הדרכים הקטלניות בכביש הערבה, ביניהן נהרגה לפני כחודש חברתנו תמי בראל ז"ל מחצבה, ובשבוע שעבר גבה הכביש את חייהם של עוד 4 אנשים מתוכם 2 ילדים, ובהמשך לפעילות המחאה של תושבי הערבה, ופעילות אינטנסיבית של המועצה, בשנה האחרונה, מול ממשלת ישראל ושרת התחבורה, אני מברך ושמח על ההחלטה, לשדרוג והרחבת כביש 90 לכל אורכו בין אילת לצומת הערבה.

פרסומת

אנו בערבה, כבר שבעי הבטחות ומצפים כי הממשלה תעניק חשיבות עליונה לביצוע התכנית כמו גם לתקצובה, אשר תמומש באופן מידי הלכה למעשה, בעבודות תשתית. כל יום על כביש הערבה, מהווה איום ממשי על חיי תושבי הערבה וכלל משתמשי כביש הדמים! לא נרפה ממאבקנו ונעקוב אחר התקדמות התכנית" אמר צור.

יצויין כי בעשור האחרון אירעו 234 תאונות בכביש הערבה, נפגעו 462 מהם 33 הרוגים, למרות זאת לא נמצא תקציב למימון העבודות המוערכות בסך 2 מיליארד שקלים למקטע כביש זה.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן, ציין כי העומס בכביש הערבה הוחמר בשנת 2019, מאז נסגרשדה דב בתל אביב לטיסות לאילת ושדה התעופה של אילת הורחק עד לבאר אורה. כך שיותר ויותר כלי רכב, ציבוריים, פרטייםוצה"ליים, נמצאים בו זמנית על כביש צר, ארוך, חשוך וחד נתיבי.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close