היום בחדשותחדשות בארץמבזקיםמקומירכב

הצתת האוטובוסים

"הזנחה של הממשלה הקודמת": מיכאלי מצאה אשמים בהצתה

שרת התחבורה מרב מיכאלי מאשימה את הממשלה הקודמת בהצתת האוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת, שאירעה במהלך השבת • התושבים סיפרו: "חששנו שמדובר בנפילת קטיושות"

בעקבות הצתת 18 האוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת, שוחחה הערב (מוצאי שבת) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי עם ראש עירית צפת, שוקי אוחנה.

בהודעה שנמסרה מלשכת השרה נאמר כי "השרה חיזקה את ידיהם של תושבות ותושבי העיר והעומד בראשה נוכח האירוע הקשה שאירע בלב העיר ביום שבת בבוקר. שרת התחבורה עדכנה את ראש העיריה כי בהנחייתה משרד התחבורה החל כבר היום לפעול לשיקום התחנה, ונמצא בשטח כדי להעניק את השירות הטוב ביותר למשתמשי ומשתמשות הדרך למרות הפגיעה הקשה במספר האוטובוסים במרחב ובתחנה המרכזית בעיר.

עוד עדכנה השרה את ראש העיר כי מוקדם יותר היום שוחחה עם השר לבט"פ, עמר בר לב שתיאר בפניה את המאמצים הרבים של כוחות הביטחון לצמצום אירועים מסוג זה".

לדברי שרת התחבורה מיכאלי, "הצתת האוטובוסים בצפת הבוקר היא אירוע מזעזע של עזות מצח וחוסר כבוד כלפיי החיים שלנו כאן. לצערי, בשנים האחרונות בעקבות הזנחה פושעת של הממשלה הקודמת, הצתות כאלו בנגב ובגליל, לא טופלו כנדרש והפכו לסכנה קשה. את הנגע הזה ייקח זמן למגר. בשנה האחרונה, בהובלת השר לבט"פ, עמר בר לב, משקיעה הממשלה מאמצים רבים בנושא. אנחנו פועלות מסביב לשעון כדי לצמצם את הפגיעה בשירותי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור בעקבות ההצתה, וכי התחנה המרכזית בעיר תשופץ ותחזור לפעילות מלאה במהירות האפשרית".

פרסומת

כזכור, בליל שבת בשעה 3:23 התקבלה הודעה במוקד 102 על שריפת מספר אוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת. מפקד המשמרת רב-רשף דרור בוחניק הכריז על "מכת-אש" וכלל צוותי הכיבוי של תחנת גליל-גולן זינקו למקום האירוע, עם הגעת הצוותים הראשונים למקום זיהו לוחמי האש 18 אוטובוסים בוערים כליל במטען אש רב-עוצמה, לוחמי האש פעלו לכיבוי האוטובוסים והגנו על אוטובוסים נוספים שחנו במתחם, שלא ייתלקחו כתוצאה מהבעירה החזקה במקום. 

תושבי צפת רבים דיווחו כי התעוררו בבהלה במהלך הלילה מקולות הנפץ. "חששנו שמדובר בנפילת קטיושות", סיפר אחד התושבים.

גיל דוד, נהג אוטובוס בצפת וחבר בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר כי: "הכאוס בענף התחבורה ממשיך לחגוג בחסות שרת התחבורה שממשיכה להפקיר אותנו. זה מתחיל בזה שהיא מתעלמת מהנהגים וממשיך בכך שמציתים אוטובוסים. הגיע הזמן ששרת התחבורה תצא מהטיקטוק ותתחיל להילחם למען הנהגים. אנחנו חיים בפחד יום יומי ומישהו צריך להפסיק את הטרור הזה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close