בריאותהיום בחדשותהיום בכותרותחדשותחוץ ומדיניכותרת ראשית משניתמבזקים

בהלה בסין

וריאנט חדש של קורונה התפשט במדינה, חשש מסגר חמור במיוחד

סגר חלקי הוטל על יותר מ 13 מיליון תושבים – בשל 300 איש שנדבקו בנגיף הקורונה, וסגר מלא הוטל על 14 אלף איש לאחר שבחודש האחרון התגלו בעירם יותר מ 1,000 מקרי קורונה • בסין חוששים מסגרים הדוקים שיקשו על מיליוני אנשים להמשיך בשגרת חייהם

בימים האחרונים סין מתמודדת עם התפרצות נוספת של נגיף הקורונה. בעיר שיאן -השוכנת כ 1,000 ק"מ מבייג'ין ומונה כ 13 מיליון תושבים -אובחנו כ 300 איש שנדבקו בקורונה, והעיר הושמה תחת "אמצעי בקרה זמניים" -כהגדרת הרשויות. לפני כחמישה חודשים הוטל על העיר סגר מלא שנמשך כחודש.

בעיר מקאו דווח על 146 נדבקים חדשים בנגיף, ובסך הכל מאז אמצע החודש שעבר אובחנו בעיר כ 1,000 נדבקים חדשים בנגיף – סדר גודל של התפרצות שעוד לא נראתה באזור זה מאז תחילת המגיפה לפני כשנתיים וחצי. הרשויות בעיר הורו לסגור את רוב המפעלים, ועל 14,000 איש הוטל סגר מלא.

כידוע, מאז תחילת התפרצות המגיפה נוקטת סין במדיניות 'אפס תחלואה', וסגרים קשים וממושכים הוטלו על מיליוני תושבים שבעירם התגלו מספר -אפילו מועט- של נדבקים בנגיף הקורונה. כחלק מתכנית הפעולה של סין באזורים בהם יש התפרצות, על כל התושבים לעבור מספר בדיקות, עד שהאזור יימצא 'נקי' מתחלואה.

בחודשים האחרונים נשמעו בסין ובעולם טענות קשות כנגד המדיניות הנוקשה בה נוקטת הממשלה – מדיניות שהביאה לכך שבמשך שבועות רבים לא התאפשר לתושבים רבים לצאת מביתם – ולו לקניית מוצרי מזון בסיסיים. כאמור, כעת כשהתפרצות נוספת עומדת בפתח, החשש הוא כי יוטלו סגרים הדוקים, שיקשו על מיליוני תושבים לשמור על שגרת חיים סבירה.

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close