היום בחדשותחדשותחרדיםכותרת ראשית משניתמבזקים

"נבקש לקבל תחקיר האירוע"

ועדת החקירה תבדוק את ארגון ההילולה

שבוע לאחר קריסת המתווה במירון, חברי ועדת החקירה לאסון מירון פנו לפרוייקטור טסלר ובקשו ממנו להעביר בתוך חודש ימים את המסמכים והתחקיר הקשורים להילולה, שהתנהלה על פי המתווה שנקבע במסקנות הביניים

חברי ועדת החקירה לאסון במירון פנו במהלך היום לניצב בדימוס צביקי טסלר, הממונה על הילולת הרשב"י ודרשו ממנו להעביר אליהם חומרים בנוגע להילולה שהתקיימה בשבוע שעבר, ובסופה נרשמה קריסה של מתווה ההילולה.

את החומרים ביקשו חברי הוועדה להעביר בתוך חודש ימים. "על בסיס המלצות הביניים אשר פרסמה ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון בנובמבר אשתקד, מונית ביום על ידי השר לשירותי דת דאז, מתן כהנא, לתפקיד הממונה על הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב בהר מירון", כתבו חברי הוועדה.

"משחלפה ההילולה", ממשיכים במכתבם חברי הוועדה, השופטת בדימוס דבורה ברלינר, מרדכי קרליץ והאלוף במיל' שלמה ינאי, "נבקש לקבל תחקיר וסיכום האירוע, לרבות מסמכי ההכנות אליו. כמו כן, כל חומר נוסף אשר אתה סבור כי יש בו כדי לתרום לעבודת הוועדה".

כזכור, מתווה ההילולה שאושר, התקיים בהתאם למסקנות הביניים של הוועדה, לפיהן מספר המשתתפים בהילולא יוגבל ל-20,000 איש בכל רגע נתון. בוועדה מבקשים לבדוק כיצד אירע שההמשטרה הכניסה פחות משתתפים, כמו גם כיצד אירע שעל אף המספר הנמוך, התרחשה הקריסה שהובילה לסיום ההילולא.

פרסומת

כזכור, לאחר שעות ארוכות של המתנה ללא תנאים בחניוני הוויסות, ועומסים גדולים שנוצרו בכניסה לקברו של רבי שמעון בר יוחאי נפרצו המחסומים ברחבת ציון הרשב"י, ובעקבות כך הודיעה משטרת ישראל כי הסתיימה ההילולה וכי האנשים שעדיין לא הצליחו להגיע ממש אל תוך ההר יצטרכו לחזור לביתם, על אף השעות הרבות ששהו בדרכים.

זמן קצר לאחר סגירת הדרכים לציון הרשב"י, אמר סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא: היום בשעות הצהריים הגיעו קבוצות של קיצוניים קנאים-סיקריקים שבאו במטרה להרוס ולחבל בהילולה שעבדה עד אותן שעות בצורה טובה.

לנוכח מצב של סיכון חיים קיבל מפקד המחוז הצפוני של המשטרה החלטות שנועדו להגן על חיי אדם. נכחתי איתו בחפ"ק באותן שעות ואני מגבה את ההחלטות שלו.

לאור העובדה שהקנאים חיבלו בתשתיות הבטיחות של המקום, החלטתי שלא ניתן להמשיך את ההילולה כמתוכנן. המשטרה פועלת בשעות אלה לסיים את ההילולה בבטחה".

גם השר לבט"פ עמר בר-לב אמר דברים דומים והאשים את הקיצוניים: "לאחר היום והלילה הראשונים בהילולה במירון, שעברו בהצלחה וללא אירועים מיוחדים, הגיעו היום להר קבוצות של חרדים סיקריקים קיצוניים, התנהגו באלימות ובפראות, חיבלו בתשתיות שהוקמו במקום וסיכנו את הבטיחות והביטחון של הנוכחים שהגיעו לחגוג את האירוע.

"מדובר במיעוט חרדי קיצוני וחסר מעצורים, שקורא תיגר על החוק והסדר במדינת ישראל, מתנהג באלימות ופוגע לא רק בקיומו של אירוע רוחני-דתי, אלא גם בעשרות אלפי אזרחים ואזרחיות שמבקשים לחגוג אותו.

"בעקבות אירועים אלו, החליטו הגורמים האחראיים במקום מטעם המדינה לסיים את ההילולה, ואני מגבה אותם לחלוטין בשל כך. משטרת ישראל תמשיך לפעול באחריות ובמקצועיות כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של הנוכחים בהר".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close