היום בחדשותחדשותחדשות בארץכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

חברות הכנסת באו לחזק

התרעה לחנות ברמת גן בגלל השלט: "שמע ישראל"

חברות הכנסת מיכל וולדיגר ואורית סטרוק הגיעו לתמוך בבעל החנות ברמת גן שמחלקת האכיפה דורשת להטיל עליו קנס בשל השלט עם הפסוק

חנות בשדרות ירושלים ברמת גן קיבלה מכתב התראה לפני קבלת קנס כבד ממחלקת האכיפה העירונית, בשל תללית שלט עליו נכתב "שמע ישראל" והגדר על ידי הרשות המקומית כמפגע.

בעל החנות סיפר: "שמתי שלט גדול שעליו נכתב 'שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד' – מעל השלט של שם החנות שלי. ראש העיר נזעק ושלח אליי כל מיני פקחים ובריונים שאוריד את השלט ואיימו שאם לא, יורידו לי אותו בכוח. לכן היה לי רעיון, להחליף את שם החנות ל"שמע ישראל" ואז הוא לא יוכל להגיד לי כלום".

יו״ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק שהגיעה לתמוך בבעל החנות אמרה: "ראינו שלטים בכל מקום, אבל רק שלט אחד מפריע לראש העיר. נעשתה פה אכיפה בררנית והתנגדות מובהקת לדברים הכי אלמנטריים של קדשי ישראל, ואנחנו ננצח את כל מי שמנסה להוריד את הערך של שמע ישראל".

ח"כ מיכל וולדיגר שהגיעה יחד עם סטרוק אמרה: "באנו כדי לתמוך ולהגיד שאנחנו איתך, אי אפשר לקחת את זכות הבסיסית לחופש דת ולחופש עיסוק. הם לא מאפשרים לך להנציח את הפסוק האלמנטרי הפסוק הבסיסי של העם שלנו, וגם לא מאפשרים לך לעבוד. אני מניחה שמי שבא בתלונות ובצעקות רק על החנות הזאת, הוא כי מה שמפריע לו – הוא לא השלטים- אלא המהות שלו, משום שרוצים לסלק כל דבר שהוא קדוש ולא נאפשר את זאת. זה סתימת פיות שאסור לעבור עליה בשתיקה".

פרסומת
השלט שנתלה על החנות צילום: עיריית רמת גן

מעיריית רמת גן נמסר: "מדובר על שקר מוחלט לעיריית ר"ג אין שום בעיה עם השלט שמע ישראל למרות המניעים מאחורי תלייתו שאינם מתיישבים עם ערכי היהדות הנפלאים. עובדה שהשלט "שמע ישראל" תלוי תקופה ארוכה כשנתיים לפחות ובעל החנות לא קיבל שום קנס או התראה בגינו".

"בעל החנות הוסיף שלט מעל ״שמע ישראל״, מתריס ופוגעני כנגד הקהילה הגאה וכנגד דגלי הגאווה שהונפו משך החודש האחרון כמו בכל הרשויות בארץ תוך שימוש בפסוק מהמקורות כקרדום לחפור ולהעמיק עוד ועוד שנאה בישראל במקום להרבות אחדות ואהבה בתקופה הלא פשוטה זו לעם ישראל וכדי לייצר פרובוקציה המעניקה לו פרסום וקריאה טבעית להזדהות בדרך של קנייה מוגברת ממנו. מדובר באיש מדון שרודף פרסום, שלא בוחל בשקרים ובמניפולציות פעם אחר פעם. רמת גן מובילה בסבלנות ובסובלנות ודואגת לכל המגזרים אך מנגד יש אפס סובלנות כנגד אלו שרוצים לסכסך ולפלג אך יכשלו פעם אחר פעם מעבר לפרובוקציה בטווח הקצר. דרכה של היהדות היא לקרב מתוך נועם ודרך ארץ ולא דרך פלגנות שמשיגות בדיוק תוצאה הפוכה", אמרו בעירייה.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close