חדשותחוץ ומדיניכותרת גדולה ראשיתמבזקים

דיוויד פרידמן:

התלות של ישראל רק בארצות הברית -טעות

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר: "הגיע הזמן שישראל תחליט מה היא רוצה להיות עכשיו כשהיא גדלה. התלות של ישראל רק בארצות הברית כבעלת ברית עיקרית היא טעות"

שגריר ארה”ב בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן, טוען בכנס השמרנות כי ישראל צריכה למתן את התלות שלה בממשל האמריקני, במיוחד אם אינו אוהד כמו הנוכחי.

"הגיע הזמן שישראל תחליט מה היא רוצה להיות עכשיו כשהיא גדלה. התלות של ישראל רק בארצות הברית כבעלת ברית עיקרית היא טעות".

עוד אמר פרידמן: "מאז 1948, ישראל מנהלת את יחסיה עם ארצות הברית כבעלת בריתה הזרה העיקרית. מנשיא לנשיא, היא כיילה מחדש את גישתה לשמור על הברית הזו כמיטב יכולתה. לשנות כל פעם את המדיניות שלך כדי להתאים למדיניות ולאקסצנטריות של מעצמה זרה, זה לא טוב”.

הוא סיפר: "בממשל טראמפ ניגשנו לישראל מנקודת מבט שונה וייחודית לחלוטין. בניגוד לקודמינו, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, ראינו בישראל פתרון במזרח התיכון שיש לאמץ ולטפח אותו ולא כבעיה שיש לטפל בה. וסמכנו על כך שישראל תדע ותחליט מה הכי טוב לאזרחיה שלה – ראינו את כל הפטרנליזם המתנשא שסימן את היחס של הממשל לממשלות העבר, וראינו בישראל כבת ברית ראשונה במעלה שאין יותר טובה ממנה”.

פרסומת

לדעתו ישראל צריכה לקבל החלטות משמעותיות, כולל לגבי ההתיישבות. "שאלה חשובה שישראל צריכה להחליט בגינה היא ‘מה הוא הגבול המזרחי של המדינה’. הגיע הזמן שהמדינה תקבע היכן עובר הגבול, בירדן? ביהודה ושומרון? בהתיישבויות היהודיות? ישראל לא מתמודדת עם השאלה הזאת אלא דוחה אותה ומחכה שהעולם יחליט בשבילה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close