היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתמבזקים

יאיר לפיד:

"התגובה הבינלאומית לאיראן צריכה להיות החלטית"

ראש הממשלה שולח רמז לאיראן לקראת ביקור הנשיא ביידן: "ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הבטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת"

ראש הממשלה יאיר לפיד נשא דברים הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית והתייחס לביקורו של הנשיא ג'ו ביידן ביום רביעי.

"אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי. ביום רביעי ינחת כאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית ומי שאמר על עצמו: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני". הביקור הזה יעסוק בסיכונים וגם בהזדמנויות. הדיון בסיכונים יתמקד קודם כל בסוגיית איראן. אתמול נחשף שאיראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, בניגוד מוחלט להסכמים שעליהם היא חתומה". 

לפיד אמר: "התגובה הבינלאומית צריכה להיות החלטית. לחזור למועצת הבטחון ולהפעיל את מנגנון הסנקציות במלוא עוצמתו. ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני. זו הזדמנות להודות שוב לנשיא על כך שארה"ב לא הסירה את הסנקציות על משמרות המהפיכה האיראניים. איראן עומדת מאחורי החיזבאללה, תומכת בחמאס, חוליות איראניות ניסו לאחרונה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול. ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הבטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת. נקיים דיון עם הנשיא וצוותו על הרחבת שיתופי הפעולה הבטחוניים למול כל האיומים".

עוד הוסיף: "מירושלים ימריא מטוסו של הנשיא לערב הסעודית, והוא יישא איתו מאתנו מסר של שלום ותקווה. ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האיזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו".

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close