היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקים

אחרי האיום מחיזבאללה

השרה אלהרר ביקרה באסדת כריש

השרה אלהרר: "אסדת כריש היא נכס כלכלי-אסטרטגי של מדינת ישראל. כל ניסיון לפגוע באסדה, הנמצאת במים הכלכליים של ישראל, ייענה במגוון הכלים העומדים לרשותנו"

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, ביקרה היום באסדת כריש, בליווי מנכ״ל משרדה ליאור שילת. את הביקור החלו בשיחה עם מנכ״ל אנרג׳יאן ישראל, שאול צמח, שעדכן על העבודות באסדה והצפי לפעילות ההמשך עד תחילת ההפקה הצפויה בחודש ספטמבר.

תחילת הפקת הגז הטבעי מאסדת כריש הצפויה בחודש ספטמבר, תחזק באופן משמעותי את יתירות האספקה והביטחון האנרגטי של ישראל, תסייע לתחרות ולהורדת מחירים במשק ותאפשר הגברת ייצוא גז טבעי ישראלי בעת בה מתמודד העולם עם משבר אנרגיה חסר תקדים.

בחודש יוני האחרון חתמה שרת האנרגיה, קארין אלהרר, על הסכם לייצוא גז טבעי ישראלי לאיחוד האירופי דרך מצרים. כפי שהובהר לשותפותיה של ישראל, יכולתה של ישראל לכבד הסכם זה תלויה במידה ניכרת בהבטחת הפקת גז טבעי מאסדת כריש.

בנוסף, צעד זה, כמו עוד מהלכים רבים שמקדם משרד האנרגיה, מסייע לישראל ולמדינות כמו מצרים וירדן להפחית את השימוש בדלקים מזהמים כמו פחם ונפט, ויוריד באופן דרמטי את זיהום האוויר.

פרסומת

אסדת הגז הטבעי FPSO "כריש" ממוקמת במים הכלכליים של ישראל, כ-80 ק"מ מערבית לחופי המדינה. האסדה צפויה להתחבר בחודש ספטמבר למאגר כריש, ולספק כמחצית מהביקוש לגז הטבעי במשק הישראלי. אסדה זו מצטרפת לאסדות "תמר" ו"לוויתן" הפועלות כיום ומספקות גז טבעי למשק.

הגז הטבעי יזרום מהבארות שנמצאות בעומק מים של 1700 מטר ובעומק תת קרקעי של 3-4 ק"מ דרך צנרת תת מימית לעבר האסדה. שם, יעבור הגז הטבעי טיפול, יוזרם באמצעות צנרת בים ויתחבר למערכת ההולכה הארצית. על פי הודעות החברה, תחילת ההפקה המסחרית של האסדה צפויה בחודש ספטמבר 2022.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "תחילת הפקת הגז הטבעי מכריש שצפויה בספטמבר חיונית למשק האנרגיה הישראלי והעולמי ותאפשר את הסכמי הייצוא עליהם חתמתי עם האיחוד האירופי ומצרים. אסדת כריש היא נכס כלכלי-אסטרטגי של מדינת ישראל. כל ניסיון לפגוע באסדה, הנמצאת במים הכלכליים של ישראל, ייענה במגוון הכלים העומדים לרשותנו".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close