היום בכותרותחדשותחוץ ומדינימבזקים

גם ברוסיה דורשים מלברוב להתנצל

הרב בערל לאזאר: לברוב צריך להתנצל בפני כל היהודים

ביקורת נדירה מצד הרב הראשי של רוסיה על האמירה האנטישמית של שר הרוץ סרגיי לברוב

הרב הראשי לרוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, מותח ביקורת באופן נדיר במיוחד על ההתבטאות האנטישמית של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

התייחס באופן נדיר לדבריו של שר החוץ סרגיי לברוב, אמר כי "דבריו של לברוב מזעזעים" וקרא לו להתנצל עליהם. הרב לאזאר נחשב למקורב לפוטין, כך שדבריו נחשבים ליוצאי דופן.

מדובר בתגובה יוצאת דופן ממש, שכן הרב הראשי לרוסיה אינו נוהג למתוח ביקורת על מערכת השלטון ברוסיה.

לדברי הרב לאזאר הוא החליט להגיב על דברי שר החוץ הרוסי שקוממו גם אותו. כזכור השר סרגיי לברוב הצביע על היהודים כמחוללי אנטישמיות ואמר "גם היטלר היה קצת יהודי".

פרסומת

"אני לא רואה בעצמי כמי שיכול לתת עצות לבכיר הדיפלומוטיה של רוסיה, אבל היה נחמד מאוד אם לברור יתנצל בפני כל היהודים ויודה שטעה", אמר הרב לאזאר.

הוא הוסיף, "התנצלות תאפשר להוריד את התקרית מסדר היום ולפתוח דף חדש ביחסי המדינות".

הדברים של לברוב עוררו סערה גדולה ואף גרמו לזימונו של השגריר הרוסי בישראל לשיחת נזיפה ולמתקפה של יאיר לפיד כלפי השר הרוסי והתבטאותו.

"דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות", אמר לפיד.

מנגד הרוסים השיבו בהודעה רשמית תקיפה משלהם שבה נכתב, "ההצהרות האנטי-היסטוריות של שר החוץ לפיד מסבירות את תמיכתה של ישראל במשטר הנאו-נאצי באוקראינה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close