חדשותכותרת ראשית משניתמבזקיםפוליטיקה

יו"ר הקואליציה:

"המשבר בין מיכאלי לביטון – בעיה אסטרטגית"

ח"כ בועז טופורובסקי: "הכי קל זה לשבור את הכלים בקואליציה כזאת, החוכמה היא להישאר מאוחדים ולריב בתוך הבית"

יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי מגדיר את העימותים בין השרה מרב מיכאלי לח"כ מיכאל ביטון כבעיה אמיתית להישרדות הממשלה: "אני מסמן את המשבר בין מיכאלי לביטון כבעיה אסטרטגית".

בראיון ל"ישראל היום" אמר טופורובסקי: "ברגע שאלה לא בעיות ימין ושמאל שעליהן ידענו מראש כשנכנסנו לקואליציה, אלא מאבק בין נציגים משתי מפלגות מרכז בממשלה שמטיחים האשמות קשות אלה באלה ועולים על עצים – עד כדי איום לא להצביע עם הקואליציה, זה מסר בעייתי לח"כים אחרים".

"כל אחד מהם יכול פתאום לחשוב על בייס הבוחרים שלו ושהזעקה האידיאולוגית שלו לא פחות חשובה, ועוד מישהו בודד יכול להחליט לא להצביע עם הקואליציה. זה נזק אסטרטגי. הכי קל זה לשבור את הכלים בקואליציה כזאת, החוכמה היא להישאר מאוחדים ולריב בתוך הבית. אני מנסה לפשר, זה חלק מהגדרת התפקיד שלי", הוסיף.

באשר לאולטימטום של סער על ההצבעה על תקנות שעת חירום ליהודה ושומרון, אמר טופורובסקי: "זה יעבור ביום שני, נשיג לזה רוב. רע"מ יצביעו איתנו. כולם מבינים בלי יוצא מן הכלל שזה יפגע בכולם אם זה לא יעבור. זה משהו שמאפשר לתת שירותים חברתיים. אני לא בטוח שגם החרדים יתנגדו לזה כל כך מהר. הם רוצים שבמודיעין עילית לא יקבלו ביטוח לאומי?".

פרסומת

"יש גם הרבה אזרחים ערבים שיפסידו מזה אם החוק לא יעבור. אני אשמח להראות שהקואליציה דואגת לתושבי מודיעין עילית יותר מפינדרוס וגפני. היו כל מיני סיבות שדחינו את זה לשבוע הבא. אני לא הייתי בטוח במאה אחוז שיהיה רוב. לא קיבלתי מכולם תשובות ברורות, אז זה נדחה בשבוע", סיכם טופורובסקי.

לשאלה אם מפלגת רע"מ דורשת תמורה בעד הצבעה על החוק ענה, "נגמרו התמורות, גמרנו עם זה. אפשר להבין בקשה של קיצור הליכים וביורוקרטיה. אנחנו עובדים על התקציב הבא. אין בקשה של עוד כספים, זה כבר לא מקובל".

טופורובסקי שומר על אופטימיות ביחס להמשך ימיה של הממשלה: "ח"כ ניר אורבך אמר לי בימים האחרונים שהוא מחויב להצלחת הקואליציה. אנחנו בינתיים מחזיקים הרבה יותר זמן מכל מה שחזו המספידים. זה לא פשוט, כל יום זה מלחמה, זו קואליציה של 60. עד שאנשים יבינו שצריך להגיע להבנות גם אם זה לפעמים לא כיף, אני כל הזמן מנסה לפשר בין אנשים ואני לא יודע להגיד מה יקרה מחר. אני עובד בקואליציה בשקיפות ובשיתוף פעולה של כל ראשי הסיעות".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close