היום בחדשותהיום בכותרותחדשותחוץ ומדיני

118 יום למלחמה

המלחמה באוקראינה: רוסיה מתקרבת לשליטה מלאה במחוז לוהנסק

כוחות צבא רוסיה כבשו כפרים נוספים סביב שתי ערים מרכזיות במחוז לוהנסק • כוחות אוקראינה חזרו לתקוף שוב ספינות רוסיות בים השחור, ככל הנראה בנשק שהועבר אליה מהמערב

לפני זמן קצר כבשו כוחות הצבא הרוסי שתי כפרים נוספים במזרח אוקראינה, ובכך רוסיה מתקרבת להשלים את כיבוש מחוז לוהנסק -כך אישר מושל המחוז.

לכידת הכפרים תעניק לכוחות הרוסיים עמדות קרובות יותר לעיר ליסיצ'אנסק -לה יש חשיבות מיוחדת בשל משאבי המים הגדולים הנמצאים בה. הדבר יקשה על הכוחות האוקראינים לקבל גישה לכביש מהיר העובר לדרום מערב, המהווה את קו האספקה הראשי ונתיב הפינוי של הכוחות האוקראינים ותושבי העיר, מה שיגרום לכך שחיילי צבא אוקראינה יהיו מנותקים משאר הכוחות -דבר שעלול להוביל למצב דומה כמו שהיה במריופול שם חיילי צבא אוקראינה היו תחת מצור כבד עד לנפילת העיר בתחילת חודש מאי -מצב שאילץ מאות רבות של לוחמים להיכנע לכוחות הצבא הרוסי.

במצב שבו הכוחות הרוסיים כובשים את כל מחוז לוהנסק, הם יוכלו להפנות את כוחותיהם למחוז דונייצק במערב, מה שישלים את כיבוש אזור דונבאס – שכיבושו הפך להיות יעד מרכזי של הנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לאחר שנכשל ביעדו המרכזי -כיבוש בירת אוקראינה קייב.

אמנם לפי הערכות אנליסטים כיבוש מחוז דונייצק תהיה משימה קשה, בהתחשב בכך שכוחותיה של רוסיה ספגו במקום אבידות כבדות ונתקלו בהתנגדות אוקראינית חזקה. לפי דו"ח המודיעין הבריטי כוחות הבדלנים הפרו רוסיים שבדונייצק דיווחו על יותר מ 2,000 הרוגים ויותר מ 9,000 פצועים בקרב אנשיהם, כ 55% מכלל כוחותיהם מה ש"מדגיש את ההתשה היוצאת דופן שסובלים הכוחות הרוסיים והפרו רוסיים בדונבאס" כך נכתב בדו"ח.

פרסומת

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר בנאום שמסר הלילה ש"צבא ארצו בעזרת מהלכים טקטיים מחזק את ההגנה על מחוז לוהנסק", אך הוא הודה שהמצב בלוהנסק הוא הקשה ביותר באיזור כרגע.

ובצד השני, כוחות צבא אוקראינה חזרו לתקוף ספינות רוסיות ופתחו בהסתערות מחודשת על 'אי הנחשים' – שטח אדמה מדרום לאודסה – ששליטה בו היא קריטית לשליטה על הים השחור. על פי הדיווחים הכוחות האוקראינים משתמשים בנשק מתקדם שסופק להם מהמערב ובין היתר השתמשו בטילי 'הרפון' שנמסרו להם אך לאחרונה, וביום רביעי בבוקר הצבא הצהיר שהשמיד באי הנחשים מערכת הגנה אווירית רוסית, מתקני מכ"ם וכלי רכב צבאיים.

מאידך משרד ההגנה הרוסי מסר כי כוחות הצבא הרוסי סיכלו את המתקפה שלדבריו כללה 15 מל"טים וטילים ארוכי טווח, ונועדה להנחית חיילים אוקראינים באי. "מתקפת האש הלא מוצלחת אילצה את האויב לנטוש את הכוונה לנחות באי הנחשים" אמרו.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close