דעותהיום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

"לא בסכנה קיומית"

ח"כ מואטי: "ידענו שלא יהיה קל אבל הייתה כוונה טובה"

"המסע של איחוד כל גווני החברה הישראלית שהותנע במטרה להפוך את החברה הישראלית לחברה טובה יותר יבוא לקיצו וזו ההחמצה. המסע הזה חייב פשרות" • ח"כ אמילי מואטי בטור דעה

לפני שנה הצבענו על הקמת ממשלת השינוי, לא חגגתי עם כולם באותו ערב כי חזרתי מהמליאה היישר לבית החולים בגלל תופעת לוואי של בדיקה שגרתית אבל שמחתי בלב.

לראשונה מזה שנים, קמה ממשלת אחדות – ימין ושמאל, דתיים וחילוניים. ממשלה להתגאות בה.

החזון היה להסתכל לטווח הארוך לטובת המדינה. להבדיל ממשלות קודמות, ביקשנו לטוות את החוטים המקשרים ולא להסתכל על הקצוות הפרומים. ידענו שלא יהיה קל אבל לכולנו הייתה כוונה טובה. תחושת ההחמצה היא מרה. החמצה לאומית של תקווה ושל אחדות.

לצד זה, אי אפשר להתעלם מכך שהממשלה היוצאת רשמה הישגים רבים.

פרסומת

לצערנו, בקואליציה היו אלו שהעדיפו אינטרסים אישיים וסירבו לשים את טובת האזרחים לפני הפוליטיקה. לכן מדינת ישראל  עלולה למצוא את עצמה בפעם החמישית בשלוש שנים בתוך מערכת בחירות, בעלויות מיותרות על חשבון האזרח.

המסע של איחוד כל גווני החברה הישראלית שהותנע במטרה להפוך את החברה הישראלית לחברה טובה יותר יבוא לקיצו וזו ההחמצה. המסע הזה חייב פשרות.

גם אני נאלצתי להתפשר, אך לצד זה התמקדתי בעשייה ובקידום חקיקה חברתית לשוויון כלכלי, מגדרי וחברתי.  גם את הדגל המדיני לא קיפלתי והמשכתי לדבר בשבחו מעל כל במה: מדינת ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי. כדי להישאר כזו וכדי להישאר דמוקרטית, אנחנו חייבים להיפרד  מהפלסטינים. קודם כל כאינטרס ישראלי, לא כדי לסגור פינה מול העולם ולא כטובה לפלסטינים. בשבילנו ובשביל ילדינו –  זה קיומי וזה קריטי. איש מלבדינו לא יקבע את העתיד לילדינו, רק אנחנו אחראים עליו. ואנחנו צריכים להיות מספיק אמיצים להיישיר מבט ולומר: לא הייתה ממשלה אמיצה עד עכשיו בשביל לקדם את פתרון שתי המדינות –  הפתרון היחידי לסיום הסכסוך. כל מה שצריך זה אומץ. שיהיה ברור, זה נכון מדינית, ביטחונית ומוסרית .

החשש שלי לקראת הבחירות הבאות, הוא קמפיין ההפחדות שיתחיל ויפמפם שמסוכן לחיות פה ועד כמה אנחנו בסכנה.

אז לא, מדינת ישראל לא בסכנה קיומית. יש לנו צבא חזק ומערכות חזקות ואנחנו חייבים להיות חכמים מול ההפחדות ולא לתת להן לנצח ולהכריע את הכף. יש לנו אחריות כנבחרי ציבור.

אסיים בנימה אופטימית ואברך כראש משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה על ההחלטה של האסיפה בשבוע שעבר להקדיש דוח לנושא האנטישמיות באירופה. לאחר שנה של עבודות שכנוע, התכתבויות ודיונים, הצלחתי לשכנע את חברי הפרלמנט להצביע בעד ישראל. אישור הדו"ח ברוב גדול מצטרף לשורה של החלטות של מועצת אירופה, בנושא המאבק באנטישמיות ושימור זיכרון השואה.

הכותבת הינה חברת כנסת ממפלגת העבודה

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close