דעותהיום בחדשותחרדיםמבזקיםפוליטיקה

"מזימתכם לא תצליח"

"התורה היא ערך לאומי. לימוד התורה הוא הצדקת קיומנו"

"הסיפור האמיתי כאן הוא לא ניצול זמן, אלא ההבנה שלימוד התורה הוא ההצדקה לקיום העולם. העולם מתקיים בזכות אותם האנשים הלומדים כעת תורה! מחיקת משמעות ערכית זו, אסורה שתתבטא על ידי שר בממשלת ישראל שכן זכותנו על ארץ ישראל היא בזכות התורה" • אפרת לופו מגיבה לשר האוצר אביגדור ליברמן

ליברמן פוגע באופן שיטתי בלומדי התורה. השבוע הוא טען בישיבת סיעתו כי אין הצדקה לממן את לומדי הכוללים מעל גיל 29, כיוון שהם לא באמת מנצלים את הזמן ללימוד התורה. לטענתו "אלו לא לימודי קודש אלא לימודי בטלה". ליברמן משתמש בתופעת שוליים פסולה כדי להכפיש ציבור שלם. ליברמן מכפיש לא רק את לומדי התורה, אלא גם את כל המחזקים והרואים חשיבות בתמיכה באברכים בכוללים.

גם אנחנו מתנגדים לביטול זמן, ובמיוחד בלימוד תורה. אכן ראוי שלומדי התורה יהוו סמל ומופת בהתנהגותם ומידותיהם. אנחנו רואות בעמלי התורה כסיירת הרוחנית המובילה את עם ישראל, וניצול הזמן ללימוד התורה הוא דרישה מתבקשת מאנשים גדולים אלו.

תופעת שוליים כמו ביטול זמן היא תופעה פסולה בכל מקום. בין אם זה במשרד ממשלתי או בגוף ציבורי אחר כגון בצבא או במשטרה ובין אם זה בלימוד תורה בכוללים.

ליברמן מתעלם מבזבוז זמן שקיים במשרדים ממשלתיים. גם שם ישנם עובדים שבאים כדי "להעביר כרטיס". הם מגיעים כדי לסמן נוכחות על השעות בהן הם מחוייבים, והם אינם משתדלים אפילו להפיק מזמנם את המירב. משכורות שלמות משולמות על ידי המדינה לאנשים שלא מצדיקים את משכורתם, אך תופעה זו פחות מעניינת את ליברמן, כי לפי מה שנראה מי שמעניינים אותו אלו האברכים.

פרסומת

הסיפור האמיתי כאן הוא לא ניצול זמן, אלא ההבנה שלימוד התורה הוא ההצדקה לקיום העולם. העולם מתקיים בזכות אותם האנשים הלומדים כעת תורה! מחיקת משמעות ערכית זו יחד עם התייחסות פוגענית זו, אסורה שתתבטא על ידי שר בממשלת ישראל! שכן זכותנו על ארץ ישראל היא בזכות התורה, ומצופה משר בממשלת ישראל לכל הפחות לכבד את לומדי התורה ומשמרי מסורת ישראל, וכמובן שלא לבזותם.

פגיעה זו באוכלוסיית האברכים אינה הראשונה מצד ליברמן, היא מצטרפת לפגיעה הנמשכת כשנה. לפני כשנה החליט שר האוצר ליברמן לבטל את סבסוד המעונות לילדי האברכים בטענה כי אינם עובדים. ההחלטה נידונה בבג"ץ שדחה את יישומה ולא התערב במהותה. לאחר מכן ההחלטה נדחתה, ונכון לעכשיו, היא אמורה לחול משנת 2024 למניינם. הדחייה ואי ביטול ההחלטה מראים כי המאבק לא תם.

בשנה האחרונה אנחנו, נשות לומדי התורה בציונות הדתית, מקיימות מאבק עיקש אל מול גורמים העוינים את עולם התורה בישראל. הם מסתכלים על לומדי התורה, דתיים לאומיים וחרדים כאחד, כמי שמנסים לנצל את משאבי המדינה. אבל האמת היא הפוכה: האברכים הם מי שמחזיקים את קומתה הרוחנית של ישראל.

הפגיעה בסבסוד מעונות היום למשפחות אברכים היא רק כלי עבור מטרתם להחליש את לומדי התורה ולנסות לאלץ אותם לוותר על ספסלי בית המדרש, כאילו שבחרנו בחיי נוחות ולא בחיים של שליחות וצמצום כלכלי על מנת להגיע להגשמה אישית ולאומית. אני מוסרת מכאן לשר ליברמן ולכל שותפיו הרעיוניים – מזימתכם לא תצליח.

מוד השדרה שלנו יציב מספיק בשביל כל טלטלה שאתם מבקשים להעביר אותנו. התורה היא ערך לאומי. לימוד התורה הוא הצדקת קיומנו כאן, בארץ, ומדינת ישראל צריכה לראות בתמיכה בלימוד התורה חובה שהיא זכות, וקל וחומר שלא לפגוע בלומדיה ולבזותם. כי התורה היא מקור חיינו!

הכותבת הינה אשת אברך וחברה בפורום 'תורתם אמנותן' המאחד את נשות האברכים בציונות הדתית

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close