דעותהיום בחדשותחדשות הכלכלהכותרות נוספותפוליטיקה

"ממשלה כושלת"

"הפוליטיקאים הוכיחו: הם לא מסוגלים לעצור את יוקר המחיה"

הפוליטיקאים הוכיחו לנו כי הם לא מסוגלים לנהל את הכלכלה שלנו. הם לא מסוגלים לעצור את יוקר המחיה. הם לא מסוגלים כי אין להם מושג מה נדרש, אין להם רצון לשלם את המחיר בגין השינויים ובעיקר אין להם את הצורך • רגע לפני שהוא מתחיל מירוץ נוסף לכנסת, הכלכלן ירון זליכה בטור דעה

במהלך השנה האחרונה כיהנה בישראל ממשלה איומה ונוראה מבחינה כלכלית. ממשלה שהעלתה את נטל המס על הציבור בכעשרים וחמישה מיליארד שקלים. ממשלה שהעלתה מחירים בשורה ארוכה של מוצרים שבפיקוחה לרבות חשמל, מים, ארנונה, דלק, תחבורה ציבורית, מוצרי חלב, לחם ועוד. ממשלה שתדלקה את מחירי הדיור והביאה אותם לטירוף מוחלט. ממשלה שהעלתה את יוקר המחיה וגרמה לרבים מאזרחי ישראל לחשוב עשר פעמים לפני שהם הולכים למכולת. ממשלה שחיבקה את המונופולים ואפשרה להם להשתולל. ממשלה שמינתה לראש רשות התחרות את החברה הכי טובה של המונופולים בישראל.

הממשלה הכושלת הזו הולכת הביתה ויפה שעה אחת קודם. אולם כדי שמצבנו הכלכלי ישתנה חשוב להבין כי אין באפשרותנו להמשיך עם אותה המדיניות ולצפות כי התוצאות יהיו שונות. יתר על כן, הפוליטיקאים הוכיחו לנו כי הם לא מסוגלים לנהל את הכלכלה שלנו. הם לא מסוגלים לעצור את יוקר המחיה. הם לא מסוגלים לעצור את מחירי הדיור. הם לא מסוגלים לחולל את השינויים הכלכליים הנחוצים כדי שנוכל לחיות פה טוב יותר. הם לא מסוגלים כי אין להם מושג מה נדרש, אין להם רצון לשלם את המחיר בגין השינויים ובעיקר אין להם את הצורך. המצביעים לא מענישים אותם על ניהול מדיניות כלכלית כושלת.

והנה שוב אנו עומדים בפני בחירות חדשות רק שמאז הפעם הקודמת החמיר מאוד המצב הכלכלי כפי שהזהרתי אתכם שיקרה אם המפלגה הכלכלית לא תיבחר ותיכנס למשרד האוצר. שוב אנו חווים עליה גדולה במחירי הדיור. ששה עשר אחוזים בשנה אחת ועוד היד נטויה. יוקר מחיה מאמיר. האינפלציה כבר חצתה את ארבעת האחוזים בשנה וזאת מבלי שכוללים בתוכה את עליית מחירי הדיור. החגיגה על חשבוננו של החברות הגדולות, הבנקים והמונופולים הגיעה לשיא של כל הזמנים. נטל החוב של האזרחים הגיע לשיא ודווקא בשעה שהריבית עולה ועוד צפויה לעלות משמעותית. וכן גם מפולת החלה בשוקי ההון והיא מחוללת הפסדים מהותיים בחשבונות הפנסיה של אזרחי ישראל. בעוד כחודשיים תקבלו את הדוח הרבעוני של קרנות הפנסיה שלכם ותראו עד כמה הן נשחקו מאז תחילת השנה.

ציבורים שלמים עומדים בפני לחץ כלכלי בלתי נסבל. לדוגמא, כיצד ישלמו השוכרים את מחירי השכירות הגבוהים? כיצד ישלמו בעלי המשכנתאות את הריביות העולות בשעה ששכרם הריאלי נשחק ונטל המס עליהם עלה? כיצד יחיו מאות אלפי קשישים החיים מתחת לקו העוני עם קצבת זקנה נמוכה ונשחקת? כיצד יסגרו את החודש מאות אלפי המשפחות החיות עם שכר מינימום אשר הממשלה שחקה אותו ריאלית באינפלציה גבוהה? 

פרסומת

הפערים ואי השוויון הולכים ומתרחבים ואם לא יתחולל שינוי מהותי אזי העניים יהיו עוד הרבה יותר עניים. ראו הוזהרתם. האם יש לכם ספק שהאתגרים הכלכליים מכריעים? ראיתם מה קרה כשבחרתם שר אוצר לא מקצועי. בכוונתי להתמודד שוב בבחירות הקרובות בראשות המפלגה הכלכלית בניסיון נוסף לחזור למשרד האוצר. כעת גם אתם תצטרכו להחליט פעם נוספת מי יהיה זה שיקבל את האחריות לכלכלה המקרטעת שלנו וליוקר המחיה המשתולל.

פרופ' ירון זליכה הוא יו"ר המפלגה הכלכלית, המתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת, וראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close