דעותהיום בחדשותכותרות נוספותפוליטיקה

על מה הבחירות?

"הולכת ומתחדדת שאלת של גיבוש הזהות שלנו"

"כשמבינים שאנחנו במערכה כוללת על הזהות והצביון היהודי של עם ישראל מה שנדרש מכולנו בעת הזו הוא להתאחד, ולפעול יחד. מהציבור המסורתי, הלאומי עובר דרך הציונות הדתית ועד הציבור החרדי. אין לנו את הפריווילגיה לפעול בנפרד" • מזכ"ל תנועת הנוער אריאל בטור דעה

שוב אנו עומדים בפתחה של מערכת בחירות, חמישית בתוך שנתיים. מציאות שמחייבת אותנו לברר על מה בעצם הבחירות.

בקום המדינה עסקנו בבניין ובהתבססות הפיזית של המדינה שאלות של ביטחון וכלכלה עמדו במוקד השיח הציבורי.

בשנים האחרונות וביתר שאת בזמן האחרון עם התבססותה של מדינת ישראל הולכת ומתחדדת שאלת של גיבוש הזהות שלנו. האם תהיה כאן  מדינה יהודית עם זהות וצביון יהודי או עוד מדינה ליברלית עם ערכים פרוגרסיביים.

כזכור הטריגר המרכזי לפירוק הקואליציה היה פרשת החמץ בבתי חולים ובצה"ל. הזהות היהודית הפכה להיות הקובעת של סדר היום הציבורי.

פרסומת

זה בא לידי ביטוי בצבא – כשארגונים זרים מחדירים לצה"ל תפיסות פרוגרסיביות בהם ערך "השוויון"  חשוב יותר מערך הניצחון. בטשטוש המושגים של טוב ורע, שמגיע לחוסר יכולת להגדיר מי האוייב ומה הדרך להילחם בו. בהשתלטות ערבית על שטחי הנגב והגליל. בחינוך – ביטול הבגרויות בתנ"ך, החדרת מסרים פרוגרסיביים לילדי ישראל שמשמעותם פירוק המשפחה היהודית ועוד…

המקום שלנו, תנועת הנוער אריאל כתנועה יהודית תורנית הוא לפעול בשני מישורים. קודם כל בחינוך דור עם זהות יהודית שורשית גאה, כזו שלא מתיפיפת לא מתקפלת ולא מתבלבלת מתוך מחויבות לתורה ולערכיה. ושנית לפעול בעם ישראל, יש לנו עוד שבוע בנות שיוצאות לשבוע התנדבות בכל הארץ. בחופש הגדול. אוהלי עצמאות, מסע מושבות, עזרה לחקלאים בנגב ובגליל, מצעד דגלים בערים המעורבות ועוד.

כשמבינים שאנחנו במערכה כוללת על הזהות והצביון היהודי של עם ישראל מה שנדרש מכולנו בעת הזו הוא להתאחד, ולפעול יחד. מהציבור המסורתי, הלאומי עובר דרך הציונות הדתית ועד הציבור החרדי. אין לנו את הפריווילגיה לפעול בנפרד, כל אחד בתחומו דואג למגזר שלו.

בתנועה קיבלנו בשנים האחרונות החלטה להקים סניפים של התנועה בכל מקום שבו רוצים אותנו "חבר אני לכל אשר יראוך" כל סניף פועל לפי הנהגה רוחנית רבנית שלו אך מתוך מחויבות מלאה לדרכה של תורה כפי שהתוו לנו גדולי הדור.

יש לנו סניפים בציבור החרדי, בקרב חוזרים בתשובה ועד לציבור מסורתי שבא ומשתתף בפעילות של התנועה.

רק בשיתוף פעולה נרחב נצליח בעז"ה לקבע ולבסס את זהותה היהודית של מדינת היהודים

הכותב הינו מזכ"ל תנועת הנוער אריאל

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close