חדשותחרדים

מתקפה נגד האדמו"ר

"גורמים חרדים רוצים לפגוע בעצמאות החינוך החרדי"

ביטאונה של "דגל התורה" מפרסם ביקורת קשה נגד אישורו של האדמו"ר מבעלזא להצטרפות לתכנית הלימודים החדשה הכוללת לימודי ליב"ה לחרדים

ביטאונה של "דגל התורה", יתד נאמן, מפרסם הבוקר (שלישי) ביקורת קשה נגד אישורו של האדמו"ר מבעלזא להצטרפות לתכנית הלימודים החדשה הכוללת לימודי ליב"ה לחרדים שפרסמו השרים אביגדור ליברמן ויפעת שאשא-ביטון.

במאמר שנכתב עם הכותרת "חרדה עצומה לנוכח התערבות בוטה ופגיעה חמורה בחינוך החרדי", טוענים ביתד נאמר כי ישנם "גורמים חרדים הרוצים להצטרף לתוכנית הפיתויים של משרד החינוך ובכך לפגוע בשמירה על עצמאות החינוך החרדי".

וכך נכתב בעיתון: "חרדה עמוקה אופפת את היהדות החרדית הנאמנה מפני ניסיון מחטף של הרגע האחרון שמתבצע על ידי הממשלה היוצאת, המנסה להעביר תקנות חדשות שיפגעו פגיעה קשה וחמורה בטהרת החינוך החרדי, ויביאו להתערבות בוטה וישירה של משרד החינוך בתכני מקצועות לימודי החול ולהגברתם והרחבת היקפם בתוככי תלמודי התורה רח"ל, במטרה מוצהרת להביא להשתלבות הציבור החרדי בשוק העבודה החילוני על ידי רכישת השכלה מדעית גבוהה בתוככי החינוך החרדי, השם ישמרנו".

על פי המאמר: "כדי להבין עד כמה עומק השינוי אותו מבקשים להוביל שרי הממשלה היוצאת, ניתן להתרשם מההודעות הנלוות שהוציאו השרים הללו במקביל להכרזה הרשמית על התוכנית" יצוין, כי כפי שפרסמו השרים הללו בהודעותיהם, למרבה התדהמה התוכנית נעשתה בשיתוף פעולה עם גורמים מתוך החברה החרדית, שחרף הצהרותיהם משכבר הימים, כי הם פועלים רק להשיג תקציבים מוגדלים למוסדות החינוך ללא שינוי בתכני הלימוד ובהכפפת הלימודים לשליטה ישירה של משרד החינוך, מתברר לחרדת הציבור החרדי, כי מדובר במכירה מוחלטת של כל ערכי החינוך והשליטה בהם היישר למשרד החינוך הכפרני ושינוי עמוק ורחב בכל תכני הלימוד והמקצועות שיכנסו למוסדותיהם, ובכניעה מלאה של אותן מערכות חינוך לכל תכתיבי הממשלה".

פרסומת

"הדבר מהווה סיכון עצום לציבור החרדי כולו, ולכלל מסגרות החינוך החרדי. מדובר בסכנה קיומית של טהרת החינוך, כולל של מוסדות 'החינוך העצמאי', ואף חמורה יותר מסכנת מוסד ה'ממלכתי חרדי' שהוקם על ידי משרד החינוך בשליטת ממשלת לפיד הראשונה, שנתפס ובצדק כשינוי מוחלט במסגרות החינוך החרדי. התוכנית המוצעת על ידי הממשלה הנוכחית היוצאת, עלולה להביא לשינוי עמוק ומהותי בהרבה בתוככי מסגרות החינוך החרדי, ולבקשת התערבות מלאה של משרד החינוך בתכני הלימוד ובשליטה על המבחנים וחומרי הלימוד בכל מוסדות החינוך החרדי", מכתב במאמר.

הוא מסתיים במלים: "אל נא אחי תרעו, האחריות על כלל החינוך החרדי מחייבת לנהוג בזהירות ובאחריות, לא לתת פתח להרס החינוך שהינו בבת עינו וסוד קיומו של הציבור החרדי לדורותיו".

על פי התוכנית יוקצה סכום כולל של עשרות מיליוני שקלים עבור המוסדות שיבחרו להצטרף לתכנית לימודי הליב"ה, וישתתפו במבחנים חיצוניים. כל מוסד חינוכי שיבחר להצטרף יהיה זכאי בשנה הראשונה למענק בגובה של כ-6,000 ש"ח לתלמיד. נוסף על זאת, המוסד החינוכי יקבל מענק שנתי באופן שוטף, בהתאם לשיעור התלמידים המשתתפים במבחנים.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close