בריאותהיום בחדשותחדשותכותרות נוספותמבזקים

התחלואה ממשיכה לעלות

7,661 מאומתים חדשים, בכנסת קיימו דיון חירום

נמשכת המגמה בעלייה בתחלואה • בכנסת קיימו דיון חירום ונשקלת האפשרות לחיסון נוסף והחזרת חובת עטיית המסיכה

על רקע עליית התחלואה בישראל כאשר משרד הבריאות עדכן הבוקר (ד') שמאתמול אומתו 7,661 חולי קורונה חדשים, מספר הבדיקות עומד על סך 22,306 נבדקים ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות ונכון להיום מאושפזים בבתי החולים 119 חולים כאשר 27 מתוכם מונשמים.

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן קיימה היום דיון דחוף על מצב תחלואת קורונה והטיפול בפוסט קורונה.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, הציגה בפתח הדיון את הדברים בהם יש לשפר את היערכות משרד הבריאות אודות להימשכות הקורונה. לדבריה, "ארה״ב תתחיל לחסן ילדים עד גיל 5, גם אצלינו יש לאשר מראש ולהתחיל לחסן ביחד איתם כי לוקח 13 שבועות מחיסון להגנה מלאה. צריך להיערך וכמה שיותר מהר" עוד אמרה כי אושרו מאה מיליון ש״ח לפריסת מסנני HEPA במערכת החינוך וקריטי לסיים את הפריסה עד תחילת שנת הלימודים הקרובה, "זה זול ויעיל נגד כל סוגי הנגיפים ומחוללי המחלות והאלרגיות הנישאים באוויר". עוד דרשה ממשרד הבריאות מידע לגבי מי שלקה בדלקת כבד חריפה בילדים לאחר קורונה, "נלקחו ביופסיות כבד חריפה בילדים. מה התוצאות ומה הנתונים? האם יש פה סכנה גדולה והאם מעדכנים בכך את הציבור?"

בנוגע למחלימים עם פוסט קורונה, אמרה יו"ר הוועדה כי "המרכז לבקרת מחלות בארה״ב (CDC) העריך לאחרונה שאחד מחמישה נדבקים בקורונה מעל גיל 18 עשוי לסבול ממצב רפואי חדש, כגון מחלות מוח או נפש, כשל כלייתי או בעיות בלב, כלי-הדם, ריאות, עצמות ועוד. שנה ומעלה מהדבקה, הסיכון למחלות שונות אצל נדבקים מכל הסוגים, כולל בריאים לחלוטין, עלה לעומת הביקורת. מחקרים אחרים מצאו שיעור משמעותי של תסמינים ארוכי-טווח דומים גם אצל ילדים ובני-נוער, בעיקר לא מחוסנים מלא. יש פערים משמעותיים בין היקף התופעה לבין הידע ואופציות הטיפול בשטח. חייבים לפתוח מרפאות מחלימים בפריסה ארצית ולקיים הכשרות רופאים לנושא. כמו כן על הביטוח הלאומי לדעת איך להכיר בכאלו שסובלים מהתופעה. יש ליצור מדגם מייצג קבוע של אזרחי ישראל לבקרת קורונה ארוכת טווח בשת״פ של משרד הבריאות ולמ״ס: נשאות, תסמינים, השפעות חברתיות ותעסוקתיות ועוד, שישמש גם לניטור מחלות עונתיות ומגיפות חדשות. להרחיב את מערך מרפאות קורונה כרונית למבוגרים וילדים לפריסה ארצית קבועה, כולל הכשרות מהן לרופאים. יש לשפור את ההסברה על סיכוני הקורונה לילדים ומבוגרים, בדגש על אמצעים לזיהוי מהיר של תסמינים דורשי טיפול. יש לתגבר מאוד ובאופן קבוע את מערך בריאות הנפש, כולל מענה מתאים לצוותים הרפואיים עצמם. כמו כן יש למנות פרויקטור חיסונים לאומי, בדגש על חיסון ילדים כנגד קורונה בשגרה במערכת החינוך ובטיפות חלב".

פרסומת

ח"כ אורי מקלב שהשתתף בדין הוסיף: "בפניות שמגיעות אלינו עולה כי מתעלמים מאותם חולים שעברו קורונה, אלו אנשים שסובלים מאוד, ללא הקורונה אם היו מגעים עם הדברים האלה היו מקבלים טיפול. זה לא דמיון אלא מקרים ומחקרים שנעשו בשטח. הגיע הזמן לבחון מענק של נכות או פיצוי מהביטוח הלאומי נפגעים, יש מקום להחיל לפחות כעת נכות זמנית לנפגעים"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא התייחס בפתח הדיון להתפשטות הזן החדש BA5 אשר לדבריו הוא קרוב ל50% מהחולים כעת – "הזן מייצר יחסית מחלה קלה בקרב הצעירים, אבל רואים עליה באשפוז בבתי החולים. החשיבות היא לשמירה על אוכלוסיית בסיכון ואוכלוסייה של גיל 60 ומעלה. כל המאושפזים הם אנשים מעל גיל 60, חלקם קיבלו מנה רביעית. עיקר האוכלוסייה קיבלה את הממנה הרביעית סביב ינואר ואנחנו כבר אחרי כחמישה חודשים ומכירים את התופעה של דעיכת החיסון. על פי המידע הזמין לנו בישראל ובעולם טרם הצלחנו לומר את זה בצורה ברורה האם לתת מנה חמישית אבל אנחנו נמשיך לעקוב אחרי הנתונים. אנחנו ממליצים לציבור להישאר עם מסכות בחללים סגורים. ככה אני עושה וכך אני אומר לכל מי שסביבי גם לא בבית החולים. יש מחשבה להחזיר לתקנות מחייבות עטיית מסכות. צריך לבחור את התזמון. אני לא חושב שזה מעמסה שהציבור לא יכול לעמוד בה. ממליצים ביותר לאוכלוסיה בסיכון לעטות מסכה. עוד אמר זרקא, "במשרד עובדים להרחיב את עמדות הבידוק לקראת שבוע הבא. בנוסף, אנחנו מקדמים בדיקה ביתית מפוקחת – נערכנו מול הרבה חברות בנושא ונבקש בשני הקרוב מהוועדה לאשר תקנות שיאפשרו בדיקה ביתית מפוקחת שתעשה דרך הטלפון וכך גם אלו שעושים בדיקה ביתית, יהיו מוסדרים ורשומים במערכות ומשרד הבריאות".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close