היום בחדשותהיום בכותרותחדשותחדשות בארץחוץ ומדיניכותרת גדולה ראשיתמבזקים

כוננות שיא

בעוד זמן קצר: נשיא ארה"ב ינחת בישראל לביקור הרשמי

דריכות שיא בישראל: עוד חצי שעה ינחת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקורו הרשמי בישראל • המשטרה החלה לחסום כבישים מרכזיים שבהם תעבור שיירת הנשיא בדרכה לירושלים • כל הפרטים על הלו"ז המתוכנן ועל מפת החסימות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יחל היום (רביעי) את ביקורו המדיני הראשון באזור מאז שנכנס לתפקיד. בשל הביקור צפויות חסימות צירים נרחבות בירושלים עד יום שישי הקרוב, ובנתב"ג, היכן שינחת הנשיא האמריקני בשעות אחר הצהריים, הוקם מתחם מאובטח למאות מוזמנים, ולצדו מערכות הגנה מפני טילים שיוצגו לביידן.

באשר לשיבושי התנועה, המשטרה הודיעה כי כביש 1 (כביש תל- אביב-ירושלים) נסגר היום לקראת הביקור הנשיאותי ממחלף שפירים עד לגינות סחרוב, בשני הכיוונים. כמו כן תחסם הגישה לכביש 1 מכביש 6 (חוצה ישראל) במחלף בן שמן ובמחלף נשרים, והתנועה תופנה לכביש 44, 444 ו-443. נכון לשעה זו הוחלט כי שאר הצירים שהיו צפויים להיחסם לא ייסגרו וכי יוצבו יותר מ-16 אלף שוטרים ברחבי הארץ.

החל משעות הצהריים, תיסגר לתנועה הכניסה לעיר ירושלים מצומת גינות סחרוב ועד למוזיאון "יד ושם", דרך רחוב ויצמן ושדרות הרצל עד לצומת הולנד. לקראת סיום ביקורו במוזיאון, ייסגרו לתנועה הרחובות- צומת הולנד שד' הרצל, שמואל בייט בשני הכיוונים ותיחסם העליה מכביש בגין לבייט. כמו כן, ייסגר קטע כביש בזק-הרצוג, רחוב עזה, כיכר פריז, קרן היסוד ורחוב דוד המלך שיישאר סגור עד יום שישי בשעות הצהריים.

רכבת ישראל עדכנה בשינויי התנועה בשלושת ימי הביקור ולפי שעה היא תפעל כסדרה בקו ירושלים-הרצליה. במידת הצורך, יופעלו רכבות נוספות שיועמדו בכוננות.

פרסומת

המשטרה הודיעה כי עם חסימת המשטרה את כביש 1 משעות הצהריים, יוסטו הקווים הבין-עירוניים לדרכים חלופיות, ובראשן 443. כמו כן, בהתאם לחסימות הצירים על ידי המשטרה ברחבי ירושלים, יחולו שינויים בקווים העירוניים, עד יום שישי. הרכבת הקלה תפעל בכפוף לעבודות התשתית המבוצעות בימים אלה. ביום שישי, הרכבת הקלה בירושלים תפעל עד גבעת המבתר בין השעות 08:00 ועד 12:00.

הנוסעים והנוסעות מתבקשים להתעדכן על השינויים במוקד המידע הארצי לתחבורה הציבורית 8787* ובמוקדי המידע של חברות התחבורה הציבורית.

רשות שדות התעופה הודיעה כי כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 יועברו לטרמינל 3 החל מהלילה בשעה 1:00. הטיסות הפנים ארציות יצאו מטרמינל 1 ללא כל שינוי. המלצת רשות שדות התעופה היא להגיע לנמל התעופה בן גוריון באמצעות רכבת ישראל החל מהשעה 13:00.

אם לא יחולו שינויים, ביום חמישי הלו"ז של הנשיא צפוי להתחיל בבוקר המאוחר במלון וולדורף בבירה, שם יתקיימו פגישות עם ראש הממשלה יאיר לפיד, מפגשים מדיניים ומסיבות עיתונאים. בשעות אחר הצהריים ביידן יגיע לפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא, שם ייוועד גם עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכן ישתתף בטקס בו יוענק לו עיטור הנשיא.

החל מהשעה 01:00 תחזור הפעילות בטרמינל 1 לטיסות הבינלאומיות בטיסות החסך. טרמינל 1 ייסגר שוב לטיסות בינלאומיות ביום חמישי בחצות (בין חמישי לשישי) והטיסות יועתקו לטרמינל 3.

בערב חמישי ביידן מתוכנן להשתתף בטקס המכביה, שם הוא צפוי להיפגש עם 250 ספורטאים אמריקנים בנוכחות ראש הממשלה לפיד.

ביום שישי, היום האחרון לביקור הנשיא, ייצא ביידן בבוקר לביקור בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה בירושלים ובהמשך ייפגש עם יו"ר הראשות הפלסטינית אבו מאזן. משם ביידן ימשיך לנתב"ג שם ייערך טקס פרישה לפני שיעזוב את ישראל וימשיך בטיסה ישירה לערב הסעודית.

הביקור ילווה בשיבושי תנועה וחסימות מתמשכות החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים, עם עזיבת פמליית הנשיא, הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון בשעה 01:00 לפנות בוקר.

החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים, עם עזיבת פמליית הנשיא, הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום ראשון בשעה 01:00 לפנות בוקר.

חניות חלופיות הוסדרו עבור תושבים המתגוררים על צירי תנועת שיירת הנשיא, שלאורכם לא תתאפשר חנייה. להלן רשימת החניונים, על בסיס מקום פנוי: מנורה, וולפסון-דיסקין, הלאום, אגרון, חסיד-שופן, אחד העם, ימק"א, יס פלאנט, כיכר ספרא והגן הבוטני.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close