היום בחדשותהיום בכותרותחדשותחוץ ומדיניכותרת גדולה ראשית

אחרי הביקור בישראל

תומך במדינה פלסטינית: ביידן ביקר ברש"פ ונועד עם אבו מאזן

ביקור ביידן בישראל הגיע היום לסיומו עם ביקורו של נשיא ארה"ב במזרח ירושלים, וברש"פ • ביידן הצהיר: "תומך בפתרון 2 המדינות - לפלסטינים מגיעה מדינה" • אבו מאזן: "השלום יתחיל בהכרה במדינת פלסטין" • עוד אמר אבו מאזן כי "יש למצות את הדין עם רוצחי שירין אבו עאקלה" • עם הגעת ביידן למזרח י-ם, הורידו אנשיו את דגל ישראל ממכוניתו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש היום (שישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן בבית לחם. השניים דנו בסוגיות מדיניות וביחסים עם ישראל. בכך, נחתם ביקורו של ביידן בישראל ואחר הצהריים הוא ימריא מנתב"ג ישירות לערב הסעודית, שם ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

בסיום הפגישה עם אבו מאזן אמר ביידן כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות: "אנו יכולים לראות את עצמנו כתומכים הראשונים של פתרון שתי המדינות. אני עומד כאן היום, כעת, כנשיא ארה"ב, והמחויבות שלי לפתרון שתי המדינות לא השתנתה כל השנים האלו".

"שתי מדינות לאורך קווי 67 עם חילופי שטחים מוסכמים, זו הדרך הטובה ביותר להגיע למידה שווה של ביטחון, שגשוג, חופש וביטחון לפלסטינים ולישראלים. העם הפלסטיני ראוי למדינה משלו שהיא עצמאית, ריבונית, בת קיימא ובעלת המשך. שתי מדינות לשני עמים, שני עמים שיש להם שורשים עמוקים באדמה הזו שחיים זה לצד זה בשלום ובביטחון. שתי המדינות שבהן יש זכויות מלאות וכבוד לשני העמים. שני עמים שנהנים ממידה שווה של חופש וכבוד. זה הבסיס לכל זה. לכל אדם יש זכות שינהגו בו בכבוד, זה פשוט בסיסי. אני יודע שהמטרה של פתרון שתי המדינות נראית כה רחוקה, בעוד שיש הגבלות על תנועה ועל נסיעה או ביטחון הילדים, הם יותר מיידים ויותר אמיתיים." אמר.

ביידן הזכיר בנאומו את העיתונאית שירין אבו עאקלה: "גם בארה"ב אנו כואבים את מותה של שירין אבו-עאקלה, היא הייתה אזרחית אמריקנית, מותה הוא אובדן גדול לעבודה החיונית של. ארה"ב תמשיך להתעקש על חקר מלא של מותה ותקפיד על שמירת חופש העיתונות בכל מקום בעולם".

פרסומת

"שיניתי את המדיניות של קודמי לגבי הפלסטינים, יותר מחצי מיליארד דולר ניתנו לפלסטינים ב2021, כולל תרומה של למעלה מ-100 מיליון חיסוני קורונה לגדה המערבית ועזה", הוסיף. "גם לגבי הפליטים ואונר"א שניתן לו עוד 200 מיליון דולר כדי שיוכל לסייע לפלסטינים. הבוקר הכרזתי על 100 מיליון דולר נוספים לשירותי הבריאות הפלסטינים, חשבנו עם ישראל על דרכים לייצר כלכלה טובה יותר ושיפור תנועת הסחר והתנועה של הפלסטינים".

ביידן העביר ביקורת על תפקוד הרשות הפלסטינית: "הרשות עושה עבודה טובה, אבל צריך להגדיל עוד את המשילות, השקיפות והאחריותיות. זה הזמין לממש את הפוטנציאל האדיר של הפלסטינים. כל העבודה הזו היא קריטית לבניית מדינה עתידית פלסטינית דמוקרטית. אני מקווה שהביקור שלנו הוא התחלה של דיאלוג בין הרשות הפלסטינית לישראל ולמדינות האזור, העתיד יכול להיות יותר טוב ממה שהוא היום".

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס אמר כי: "אחרי שנות כיבוש ונכבה הגיע הזמן שהעם שלנו שעומד איתן יקבל עצמאות וחופש ושהחלומות שלו יתגשמו. אנחנו רוצים הבטחה לצעירים לעתיד ללא כיבוש. המפתח לשלום מתחיל בהכרה במדינת פלסטין ובמתן אפשרות לקבל את הזכויות הלגיטימיות שלו".

"סוגיית הפליטים הפלסטינים צריכה להיפתר והדרך לכך מתחילה בסיום הכיבוש הישראלי" אמר אבו מאזן. "כיבדנו את ההחלטות וההסכמות שנחתמו והסכמנו לגנות את הטרור והאלימות ולהילחם בהם. אנו מצפים לצעדים מצד הממשל האמריקני דרך פתיחה מחדש של הקונסוליה בירושלים. אנחנו לא טרוריסטים. מכבדים את המאמצים שלכם לסיום הכיבוש ואת האלימות שך המתנחלים".  

לדבריו צריך "להפסיק את המעצרים ולבוא חשבון עם רוצחי העיתונאית שירין אבו עאקלה. אם ישראל רוצה להיות מדינה נורמלית היא לא יכולה להמשיך להתנהג כמדינה שמעל החוק וזה מחייב אותה לסיום הכיבוש באדמת פלסטין שבירתה מזרח ירושלים בגבולות 67. ההזדמנות של פתרון שתי המדינות קיימת גם היום".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close