היום בחדשותחדשותמבזקיםצבא ובטחון

הותר לפרסום

איראן ניסתה לשכנע ישראלים לצאת לחו"ל – כדי לחטוף אותם

המודיעין האיראני פנה בדרכים עקיפות ותוך שימוש בזהות בדויה לבכירים ישראלים בניסיון לשכנעם לצאת מהארץ ולחטוף אותם בחו"ל

בחודשים האחרונים נחשפה על ידי שב"כ פעילות של גורמי מודיעין איראניים נגד אנשי אקדמיה ישראלים ובכירים לשעבר במערכת הביטחון באמצעות פניות לאותם ישראלים תוך התחזות לאנשי אקדמיה, עיתונאים אנשי עסקים ופילנתרופים.

כך למעשה, השתמשו בזהות אותנטית של גורמים זרים אשר אינם מודעים לשימוש שנעשה בזהותם.

הפניות נעשו תוך הצגת "סיפור כיסוי" רלוונטי, וזאת על מנת לאסוף מידע אודות הישראלים ואף להביא ל"משיכתם" לחו"ל בכוונה לחטוף אותם או לפגוע בהם.

מדובר בשיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין והביטחון האיראנים, ובראשם ארגון המודיעין של משמרות המהפכה וכוח קודס.

פרסומת

הקשר עם האזרחים הישראלים נעשה באמצעות פנייה בדואר אלקטרוני, תוך שימוש בכתובת דוא"ל דומה מאוד, בשינוי אות או סימן, לכתובת אותנטית מוכרת של הגורם המזמין בחו"ל אשר זהותו "נגנבה" לשם הקמת המגע. לאחר יצירת קשר ראשוני עם האובייקט הישראלי, הוא מתבקש לעבור לשיחה בווטסאפ מול מספר טלפון חדש שאינו מוכר לו.

האזרחים הישראלים שקיבלו פניות חשודות אלה, נמנעו מלהיענות להן ואף התריעו עליהן בפני גורמי הביטחון.

גורם בכיר בשב"כ אמר לאחר חשיפת הפרשה: "במסגרת הפרשיה אותרו פרופילים רבים בהם משתמשים גורמי המודיעין האיראנים, ונאסף מידע רב אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם. בין השאר, ערנות האזרחים תרמה לסיכול ומנעה אירועים חמורים.

"שירות הבטחון הכללי יחד עם שותפיו בקהילת המודיעין ימשיכו לסכל את פעילות המודיעין האיראני תוך קיום מעקב שוטף וניטור פעילותו במרחב הרשתי, ותוך שימוש בכלים ויכולות מתקדמים", הוסיף.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close