היום בחדשותהיום בכותרותחדשותחוץ ומדיניכותרת גדולה ראשיתמבזקים

משבר דיפלומטי

אוקראינה שוקלת: יבוטל הפטור מויזה לישראלים?

"קייב שוקלת להשעות באופן זמני את הפטור מויזות לישראלים המגיעים לאוקראינה" כך שגריר אוקראינה בישראל • אמירתו מגיעה ברקע טענות אוקראינה על כך שישראל מאפשרת לתושבי רוסיה ובלארוס להכנס ללא מגבלות, ואילו אוקראינים נדרשים לוויזה אלקטרונית

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר כי "קייב שוקלת להשעות באופן זמני את הפטור מויזות לישראלים שמגיעים למדינה". וזאת בשל טענת אוקראינה כי ישראל מערימה קשיים במעברי הגבול על כניסת אזרחים אוקראינים לישראל.

בראיון לכתב ידיעות אחרונות איתמר אייכנר אמר השגריר כי "ישראל מאפשרת לאזרחים רוסים כניסה ללא מגבלות, וגם בלארוסים. לעומת זאת, לאזרחי אוקראינה הישראלים המציאו ויזה אלקטרונית. זה מאוד כואב לנו. משרד החוץ האוקראיני ולשכת הנשיא אומרים לי שזה בלתי מקובל, וכעת אנחנו שוקלים אם להשעות את הפטור מוויזה לישראלים בתגובה. אולי עכשיו זה לא יורגש, אבל לפני ראש השנה ממשלת ישראל תרגיש את זה".

עוד אמר השגריר כי "משרד החוץ האוקראיני שוקל את המהלך כי פנינו למשרד הפנים הישראלי בבקשה לבטל את הוויזה האלקטרונית. אם תבדקו את המספרים, תראו שאין לזה בסיס, כי חצי מהפליטים שהגיעו לישראל כבר עזבו. אנחנו עומדים על כך שתהיה הדדיות מוחלטת – אם אוקראינים נדרשים לוויזה אלקטרונית, גם ישראלים יידרשו לוויזה כזו".

משמעות ההחלטה – במידה ותתקבל – שאזרחי ישראל רבים, ובהם חסידי ברסלב, הנוהגים לטוס ערב ראש השנה לציון ר' נחמן מברסלב שבאומן, ונהנו כל השנים מפטור מוויזה – ייאלצו השנה לחוות את ה"תענוג" הכרוך בהוצאת ויזה, מה שיקשה מאוד על הגעתם של רבים.

פרסומת

במשרד החוץ – נכון לעכשיו – לא הגיבו על דברי השגריר.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close