היום בחדשותמבזקיםמשטרה ופלילים

השר לבט"פ נגד המשטרה

בעקבות התיעודים: צוות חקירה להלווית העיתונאית

הוקם צוות בדיקה שיחקור את התנהלות המשטרה במהלך מסע הלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה • בראשות צוות הבדיקה שמינה המפכ"ל, תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי

כך נראה רגע זריקת האבנים לעבר השוטרים. צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הנחה לקיים תחקיר על התנהלות המשטרה במהלך מסע הלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנערכה אתמול (שישי) במזרח ירושלים.

הלוויתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה נערכה אתמול בנוכחות אלפי משתתפים. בסרטונים ובתמונות שהתפרסמו והופצו ברשתות החברתיות וזכו לגינוי נרחב משורה של מנהיגים וגורמים מרחבי העולם, נראים שוטרים מכים באלות את המתאבלים האוחזים בארון הקבורה, עד שהוא מט לנפול.

אבו עאקלה נהרגה כתוצאה מירי שטרם הוכרע האם התבצע בידי חיילי צה"ל או בידי חמושים פלסטינים.

לדברי השר לבט"פ עמר בר-לב: "משטרת ישראל פעלה אתמול על מנת לאפשר קיום תקין של מסע ההלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, בתיאום עם משפחתה ומתוך הבנה ברורה של רגישות ומורכבות האירוע. למרבה הצער, במהלך ההלוויה התפתחו מצד משתתפים בה אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח".

פרסומת

השר בר-לב הוסיף וציין כי "צוות הבדיקה שמינה בתאום עמי המפכ"ל, שבראשו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי – מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה – יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי".

זמן קצר לאחר הודעת השר, בכירים במשטרה תקפו בחריפות את השר ברלב ואמרו: "שוטרים ספגו אבנים מקלות וקרשים, יש המון צילומים שעוד לא הוצאנו, יוגשו כתבי אישום נגד מפרי סדר, ובמקום שהשר יפרסם הודעת תמיכה בשוטרים, בסוף אנחנו צריכים לקום מחר בבוקר עם עוד ועדת בדיקה".

מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי טרם יציאת מסע הלוויה ובתחילתו, לאחר שהחלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו ידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים, נאלצו השוטרים לפזר ולהדוף את פורעי החוק ולבצע מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק.

ידויי האבנים והחפצים השונים היו גם מאלו שהיו בקרבת ארון הקבורה בבית החולים (כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף). פורעי חוק אלו אף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה. המשטרה פעלה למנוע שיבוש מסע הלוויה והמשכו כמתוכנן.

אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית. הלוויה נמשכת בשעה זו. עד כה נעצרו 6 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים לפני ובתחילת מסע הלוויה שנמשך בשעה זו.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close