היום בחדשותחדשות הכלכלהכותרות נוספותמבזקיםמשפט

הסדר טיעון

קרטל המעליות: המנכ"ל לשעבר ירצה 3 חודשי עבודות שירות

בית המשפט המחוזי גזר אמש 3 חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך 75 אלף ₪ על עמית מור, מנהל חטיבת המעליות באלקטרה • עמית מור מור הואשם בפרשת קרטל המעליות

בית המשפט המחוזי מרכז גזר אמש (ב') את דינו של מנהל חטיבת המעליות באלקטרה בע"מ, עמית מור.

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים עוד לפני תחילת ההוכחות בתיק, וגזר על מור 3 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 75 אלף ₪.

מור הורשע בחודש אפריל השנה על פי הודאתו בעבירת אי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית, בה הואשם בכתב אישום שהוגש על ידי רשות התחרות בפרשת "קרטל המעליות". מדובר בעונש הגבוה ביותר שנגזר בגין עבירה זו מאז תיקונה בינואר 2019.

בהתאם להסדר שאליו הגיעו רשות התחרות ומור, מור הודה בכך שלא עשה כל שניתן כדי למנוע עבירה לפי חוק התחרות הכלכלית, וזאת בשעה שאלקטרה מעליות הייתה צד להסדר אי תחרות עם חברת על-רד הנדסת מעליות (1992) בע"מ במשך למעלה מ-3 שנים. יצוין כי מור לא היה צד להסדר של אלקטרה, והרשעתו היא רק בשל אי הפיקוח כמפורט.

פרסומת

הסדר הטיעון הוא חלק מפרשת "קרטל המעליות" במסגרתה, על פי כתב האישום, חברות שונות בתחום המעליות (אלקטרה, שינדלר, קונה, כפיר ועלרד) הגיעו להסדרים לפיהם הם לא יתחרו זו בזו במתן שירות ללקוחות הקיימים של החברות. הסדרים אלו נמשכו במשך שנים, עד לפתיחה בחקירה על ידי רשות התחרות.

הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות, כאשר החקירה הגלויה נפתחה בחודש מרץ 2019. במרץ 2021 הוגש כתב האישום בתיק.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close