נשיםנשים-דף-בית

מילה לנשמה

משחקי מוחות בחיים

כשאנחנו רוצות לקחת אחריות על החיים ולבנות או לצמוח עלינו להבין האם אנו מגיבות ממוח חכמה או ממוח מחשבות? זיהוי זו נקודת המפתח הראשונה והמשמעותית בתהליך של שינוי

חפירה – או חכמה? לכולנו ללא יוצא מן הכלל יש שתי מערכות פנימיות. מערכת בונה ומערכת מפרקת. לכל מערכת יש מוח. מוח החכמה ומוח המחשבות, החפירה. כיצד נדע באיזו מערכת אנו משתמשות? פשוט מאוד. מוח המחשבות גורר אותנו לעוד חפירות שבעיקר ממלאות אותנו בדברים ריקים ועל פי רוב אינם מביאים לתוצאה. שניקח דוגמה? בבקשה. ויכוח בין בני זוג זה קלאסי, ביקשת משהו מבעלך והוא שכח או התעלם או הגיב בצורה לא נעימה שלא ציפית לה.

להיכן ייקח אותך מוח המחשבות? למקומות שעלולים לדרדר את הסצנה בקלות. "גם אתמול הוא שכח…" או "מה יש, מה אני כבר מבקשת? למה הוא לא יכול להושיט עזרה? הוא גם חלק מהבית" וכן הלאה, לא חסרות דוגמאות. את מתמלאת בכעסים ולמעשה נשארת ללא מוצא וללא פתרון הגיוני. אולי אפילו תריבו בעקבות התגובה. נשמע מוכר? מוח החכמה יגיד לך לשתוק כרגע ולא להגיב מהבטן ולאחר ששניכם תהיו רגועים, תוכלו לשוחח בנחת ושם תביעי את הרגשתך אל מול תגובתו. יש פתרון? יש. הוא דורש קצת איפוק וסילוק של האגו. זו עבודה – אם כי משתלמת. עלינו להבין כי כל מוח מופעל על ידי מערכת. יש מערכת בונה ויש מערכת מפרקת. כשאנחנו משתמשות במערכת מסוימת, המוח יעשה כל שביכולתו על מנת לספק לנו את הסימנים והאנרגיה שהוא מכיר מתוך המערכת שלנו, שנועדו לתמוך בנו. אם אנחנו במערכת מפרקת, נקבל את התמיכה שהיא יודעת לתת. כל הסימנים לכך שהבעל באמת לא בסדר כלפינו. אם אנחנו במערכת הבונה, היא תעזור לנו לקבל סימנים שהכל מסתדר ומה שקרה הוא נקודתי, שהביא אותנו בסך הכל לקושי מסוים שצריכים להתגבר עליו.

לכן בכל התמודדות שלנו בחיים עלינו להתבונן: האם אנו מגיבות ממוח חכמה או ממוח מחשבות? זיהוי זו נקודת המפתח הראשונה והמשמעותית בתהליך של שינוי. כאשר נזהה שאנחנו במוח המחשבות, נוכל לעצור אותן ולהגיד לעצמנו שאנו מסרבות לשתף פעולה עם מערכת מפרקת ורוצות לעבור למערכת בונה. ככל שנתאמן על כך, המוח יסייע לנו להגיע לשם ונוכל לראות תוצאות הרבה יותר מועילות בהתמודדויות בחיים.

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close