היום בחדשותחדשות בארץכותרת גדולה ראשיתמשפטפוליטיקה

אחרי הפגנת הענק

נתניהו: "מיליונים הצביעו בבחירות על רפורמה במערכת המשפט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה, להפגנת הענק שנערכה אמש על ידי השמאל • נתניהו הביע שוב תנחומים על פטירת מרן הגר"ש בעדני

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית, להפגנת הענק של השמאל שנערכה אמש בעיר תל אביב.

את הישיבה פתח נתניהו, עם קבלת פנים לבעלי התפקידים החדשים בממשלה: "אני מבקש לברך את המצטרפים החדשים לשולחן הממשלה: קודם כל אותך, מזכיר הממשלה, עו"ד יוסי פוקס, את ראש המל"ל, השר לשעבר צחי הנגבי ומנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי. אתם אוחזים בכל האגפים כאן".

לאחר מכן סקר נתניהו את הנושאים שעל סדר יומה של הממשלה, בהם שלילת אזרחות מחבלים: "הממשלה תשלים היום שורה של מינויים והחלטות כדי לאפשר את המשך פעילותה השוטפות. אנחנו גם נפתח בדיון על הצעות החוק על שלילת האזרחות והתשובות מפעילי טרור, שקיבלו תשלום מהרשות הפלסטינית על פעולתם הרצחנית נגד אזרחים ישראלים. לא ייתכן שטרוריסטים ימשיכו לקבל כספים מתשלומי המסים של אזרחי ישראל ויהנו מזכויות נוספות שהאזרחות נותנת להם. אנחנו נתחיל את הדיון, אני מקווה שנשלים אותו, אם לא, זה ידרש גם בשבוע הבא". דברי נתניהו.

לאחר מכן התייחס נתניהו להפגנות הענק נגד ביצוע הרפורמה המשפטית שהציג לוין ואמר: "אני מבקש להתייחס לדבר שהוא בראש החדשות, ולומר את הדבר הבא: לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות. מליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביעו עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט.

פרסומת

אני שומע בימים האחרונים ניסיון לטעון שהציבור לא ידע על מה הוא מצביע. אז הנה ציטוט, אחד מיני רבים, שלי ושל חבריי מתוך מערכת הבחירות, זה ציטוט שלי: "אנחנו נעשה את התיקונים הדרושים במערכת המשפט מתוך שיקול דעת ואחריות. אנחנו הולכים לתקן את המערכת, להציל אותה ולא להרוס אותה". חבריי ואני , שרבים מהם נמצאים כאן סביב לשולחן, אמרנו זאת אין ספור פעמים, ומיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט. יותר מזה, הם דרשו זאת מאיתנו. כל אחד שהיה בכינוסי הבחירות שלנו, במרכזי הערים, בשכונות, שמענו את הקול עולה מהקהל. ויש גם רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו שידעו והסכימו שיש צורך לערוך תיקונים יסודיים במערכת המשפט.

ואכן הקריאה הזאת באה לאורך השנים, משורה ארוכה של שרי הממשלה מכל הקשת הפוליטית. כולל טומי לפיד ז"ל, יעקב נאמן ז"ל, חיים רמון, דניאל פרידמן ועוד רבים אחרים.

דברים ברוח זו נאמרו ע"י ממשלות מימין ומשמאל, ואף אחד לא חשב אז לומר שמדובר ב"קץ הדמוקטיה". לאמיתו של דבר, מה שאנו מבקשים לעשות הוא להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה, ושקיים היום בכל הדמוקרטיות המערביות.

ולכן צריך לקיים שיח ענייני, מעמיק, רציני, בוועדת החקיקה, בוועדת החוקה של הכנסת, ולא להיסחף לסיסמאות מתלהמות של מלחמת אחים והרס המדינה".

נתניהו הוסיף וסנט בחברי האופוזיציה: "כשאנחנו היינו באופוזיציה לא קראנו למלחמת אחים ולא דיברנו על הרס המדינה, גם כשהממשלה החליטה החלטות שאנחנו התנגדנו אליהם בתקיפות, ואני מצפה מראשי האופוזיציה לנוהג בדרך דומה.

אני משוכנע שאחרי השיח החשוב והמעמיק בוועדת החוקה אנחנו נשלים את חקיקת הרפורמה באופן שיתקן את הנדרש לתיקון, יגן בצורה מלאה על זכויות הפרט ויחזיר את האמון של הציבור במערכת המשפט, שכל כך זקוקה לרפורמה הזאת".

בסוף דבריו שב נתניהו ושיגר תנחומים על פטירת מרן הגר"ש בעדני זצ"ל: "אני מבקש להוסיף כמה מילים על לכתו של הרב שמעון בעדני, אחד ממנהיגי הציבור ואחד מהרבנים המובילים של מדינת ישראל. הוא היה אישיות גדולה מאוד, מורה גדול מאוד ומנהיג רוחני שרבים רבים הכירו באישיותו וגם הלכו בדרכו. אני יודע עד כמה קשה היא פטירתו, אני יודע כמה זה קשה למשפחתו ולמוכיריו הרבים שנמצאים גם סביב השולחן הזה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close