היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםרכב

בעלות של מליונים

כביש 6: יתווספו נתיבים ומחלפים ויופחת תשלום האגרה

הממשלה אישרה את הרחבת כביש 6 ממחלף קסם ועד עין תות והוספת נתיב רב תפוסה • שר האוצר: "ממשיכים לחזק ולתגבר את התשתיות בישראל" • שרת התחבורה: "נמשיך לתעדף תחבורה ציבורית בראש ובראשונה"

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א'), אושרה הצעתם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי, להרחבת כביש 6 עם נתיב נוסף לכל כיוון, ממחלף קסם ועד מחלף עין תות וכן הקמת מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן.

בנוסף, אישרה הממשלה כי במסגרת מתווה ההרחבה, הנתיב הנוסף יפעל כנתיב רב תפוסה וכי האגרה בעבור נסיעת כלי רכב מעל 4 טון תופחת בשעות הלילה.

מדובר בסלילת נתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב רב תפוסה (מעל 3 נוסעים).

העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש. הנתיב החדש יבוצע על ידי חברת "חוצה ישראל" וצפוי להיפתח בשנת 2027.
לאחר אישור הממשלה, נדרש אישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת.

פרסומת

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אנחנו ממשיכים לחזק ולתגבר את התשתיות במדינת ישראל. הרחבת כביש 6 הינו צעד חשוב שבא להתמודד בין היתר עם אתגרי הגודש בכבישים. אני מודה לחבריי בממשלה שרואים בשדרוג והרחבת הכבישים משימה חשובה וקריטית להמשך פיתוחה ושגשוגה של המדינה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: ״אני מודעת לעומסי התנועה בכביש 6 ולכן החלטנו היום בישיבת הממשלה על תקצוב והקמת נתיב רב תפוסה נוסף שיוביל להרחבת הכביש, הפחתת הפקקים ומתן עדיפות לתחבורה הציבורית. מודה לשר האוצר על שיתוף הפעולה בקידום שינוי סדר העדיפויות בתחבורה. משרד התחבורה בראשותי ימשיך לקדם פרוייקטים רבים להפחתת העומס בכבישים, וימשיך לתעדף את התחבורה הציבורית בראש".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close