היום בחדשותהיום בכותרותחדשות הכלכלהחוץ ומדיני

ישנה את כלכלת העולם?

ברזיל וארגנטינה צפויות להודיע על הנפקת מטבע משותף

ברזיל וארגנטינה צפויות להודיע במהלך השבוע הקרוב על תחילת עבודה משותפת לקראת הנפקת מטבע משותף, שעשוי ליצור את גוש המטבע השני בגודלו בעולם • בעבר נעשו מספר ניסיונות לקדם מהלך שכזה, אולם הבנק המרכזי בברזיל התנגד למהלך

ברזיל וארגנטינה צפויות להודיע במהלך השבוע הקרוב על תחילת עבודה משותפת לקראת הנפקת מטבע משותף, שעשוי ליצור את גוש המטבע השני בגודלו בעולם. שתי הכלכלות הגדולות בדרום אמריקה ידונו בתוכנית במהלך פסגה שתתקיים בבואנוס איירס השבוע, אליה הוזמנו נציגי מדינות דרום-אמריקאיות נוספות.

מקורות המעורים בנושא אמרו ל"פיננשל טיימס" שבמוקד הראשוני תעמוד השאלה כיצד ליצור מטבע חדש, שברזיל כבר הציעה עבורו את השם "סור" (דרום), אשר יניע את הסחר האזורי ויפחית את התלות בדולר האמריקאי.

המטבע אמור להתקיים במקביל לשני המטבעות הקיימים – הריאל הברזילאי והפזו הארגנטינאי – בפעם הראשונה. "זה יהיה מחקר של דרכים לאינטגרציה מסחרית. אני לא רוצה ליצור תקוות שווא, זה צעד ראשון בדרך ארוכה שעל אמריקה הלטינית לעבור", אמר שר הכלכלה הארגנטינאי, סרג'יו מאסה. "אנחנו מזמינים את שאר מדינות האזור להצטרף לארגנטינה וברזיל", הוסיף.

"הפייננשל טיימס" העריך שאיחוד המטבע של כל מדינות אמריקה הלטינית יקיף 5% מהתמ"ג העולמי. מטבע הגוש הגדול בעולם כיום, היורו, תקף ל-14% מהתמ"ג העולמי, כאשר הוא נמדד בדולרים אמריקאיים. מטבעות גושים אחרים הקיימים כיום כוללים את ה-CFA Franc המשמש במספר מדינות באפריקה, וקשור ליורו ולדולר המזרח-קאריבי, אך אלו מהווים רק נתח מזערי מהתפוקה הכלכלית הגלובלית.

פרסומת

יצויין כי למרות הציפיות, צפויות לעבור מספר שנים עד שהפרויקט יניב פרי. שר הכלכלה הארגנטינאי הבהיר כי לא מדובר באירוע של רגע אחד וכי לאירופה לקח 35 שנה ליצור את היורו.

הודעה רשמית על הפרויקט צפויה לצאת במהלך ביקורו של הנשיא הנבחר של ברזיל, לואיז לולה דה סילבה, בארגנטינה, שיחל היום בלילה.

ברזיל וארגנטינה דנו מספר פעמים במהלך השנים האחרונות בנוגע לרעיון הנפקת מטבע משותף, אך השיחות נבלמו בשל התנגדותו של הבנק המרכזי של ברזיל למהלך. כעת, כשהמדינות נשלטות על ידי מנהיגים שמאליים, התמיכה הפוליטית במהלך גבוהה.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close