היום בחדשותחדשותחדשות בארץכותרות נוספותמבזקים

העתביק הכרעה

שופט שנתפס מעתיק פסקי דין התפטר לפני הגשת קובלנה נגדו

לאחר שנתפס במספר מקרים מעתיק מפסקי דין של שופטים אחרים - יוחנן כהן, שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, הודיע לשר המשפטים גדעון סער על התפטרותו, אחרי המלצת נציב התלונות על שופטים להגיש קובלנה נגדו

השופט יוחנן כהן מבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, הודיע היום לשר המשפטים גדעון סער כי הוא מתפטר מתפקידו. הרקע: השופט נתפס מעתיק פסקי דין בלי להעניק קרדיט, וחזר על כך שוב – מה שהוביל להמלצה להגיש נגדו קובלנה.

נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, המליץ לשר המשפטים גדעון סער להגיש קובלנה נגד השופט יוחנן כהן, אחרי שמצא כי השופט העתיק – בכמה וכמה מקרים – את תוכן פסקי הדין שלו מכתבי טענות של הצדדים וממקורות נוספים, בלא הפניה לכך.

שהם כתב כי "מדובר, אפוא, בשופט המכהן במשך שנים רבות, שאף כיהן תחילה מספר שנים כרשם, ואין מדובר במי שצריך להשתלם בכתיבת פסקי דין, אלא במי שכללי האתיקה, למרבה הצער, ממנו והלאה".

הוא המליץ על הגשת הקובלנה "בגין מעשי ההעתקה שביצע השופט כאמור בתלונה הקודמת ובתלונה החדשה; בגין אי אמירת אמת לנציב במהלך בירורה של התלונה הקודמת, שהשפיעה על תוצאותיה; ובגין חזרה על מעשי ההעתקה לאחר שניתנה החלטתי בתלונה הקודמת".

פרסומת

כעת, כאמור, הודיע השופט עצמאית על התפטרותו.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close