היום בחדשותחדשותחדשות בארץכותרות נוספותמבזקים

ההארכה הסתיימה

רגבים בפנייה לבית המשפט: האם בג"ץ יכפה פינוי בחאן אל אח'מר?

בסוף השבוע האחרון הסתיימה תקופת 120 ימי הארכה שקיבלה המדינה מבג"ץ על מנת להסביר מדוע לא פונה חאן אל אחמר. לאחר שזו לא הגיבה, פנו רגבים לבית המשפט בבקשה להוציא צו חלוט המורה לפנות את המאחז מיד: "הגיע הזמן שבג"ץ ישים סוף למחדל"

בדיון שהתקיים בבג"ץ בחודש מרץ האחרון בעתירת תנועת רגבים כנגד המדינה שאינה אוכפת את החוק והורסת את המתחם הבלתי חוקי, ביקשה המדינה ארכה נוספת בת 120 יום להגשת התשובה, המצטרפת לשורת בקשות הארכה המושכות את התהליך המשפטי בעתירה השישית בעניין המאחז הבלתי חוקי בגוש אדומים למעלה משלוש שנים.

העתירה הראשונה בנושא הוגשה לפני לא פחות מ 13 שנים ובכל אחת מהעתירות בג"ץ קבע שדין המאחז להיהרס, אך מעולם לא נקבע תאריך סופי לפינוי. בדיון האחרון, השופט נועם סולברג הוציא צו על תנאי למתן תגובה תוך 120 יום, אך ציין שקרב היום בו בית המשפט יידרש להכרעה ברורה לכאן או לכאן.

כאמור, בסוף השבוע הסתיימה תקופת הארכה אך תגובת המדינה טרם התקבלה בפרקליטות. לא למותר לציין, כי בתי המשפט יצאו ב 21 לחודש יולי לפגרת קיץ למשך 45 יום וישובו לסדרם בחמישי לספטמבר.

בתגובה לכך, הגישו עורכי הדין של רגבים בקשה לבג"ץ למתן צו מוחלט שישים סוף לזלזול בבית המשפט ובציבור ויציב תאריך להריסת חאן אל אחמר. נוסח הבקשה מגולל את הסחבת המשפטית בתיק ומציין כי לפני כשנה הודיעה המדינה כי חלה התקדמות בגיבוש מתווה מוסכם לפינוי ואף על פי כן במועד המבוקש הודתה המדינה כי בפועל, אין כל מתווה מגובש ואין תאריך סופי למימוש צווי ההריסה וביקשה ארכה של חצי שנה נוספת. משזו חלפה ללא כל שינוי שבה וביקשה המדינה 120 יום נוספים שכאמור, הגיעו לסיומם זה עתה כאשר המדינה מתעלמת ולא מגיבה כלל.

פרסומת

עו"ד אבי סגל המייצג את רגבים בעתירה זו מציין: "המדינה מנסה להתחמק מהכרעה ומנסה להרוויח עוד 45 יום בטריק בירוקרטי מביך, לבקש 120 יום שמשמעותם 165 ימים. אחרי סחבת של עשור, לא הופתענו שגם הפעם המדינה מצפצפת על בית המשפט ופשוט מתעלמת מהחוק. במקרה של חאן אל אח'מר בג"ץ חייב לשים סוף לקרקס ולהוציא צו מוחלט הקובע יעד לפינוי המתחם ונקווה שצעד כזה יבלום ולו במעט את ההשתלטות העבריינית המאסיבית בכל אזור מישור אדומים."

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close