היום בחדשותחדשותחרדיםכותרות נוספותמבזקים

אח ההרוג במירון:

"נתניהו יכול היה להסדיר את ההר, זה לא קרה"

ישראל דיסקינד מתח ביקורת על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שמעיד בוועדת החקירה לאסון מירון

ישראל דיסקינד, שאיבד את אחיו שמחה בונים דיסקינד ז"ל באסון מירון מתח ביקורת על יו"ר האופויזציה בנימין נתניהו שמעיד היום (חמישי) בפני ועדת החקירה הממלכתית.

"אנחנו מסתכלים על התמונה כוללת לא רק על שנת האסון, אלא על התמונה הרחבה יותר. 11 שנים לפני האסון מי שיכל לבוא ולעשות הסדרה אמיתית בהר זה מנהיג המדינה, ראש הממשלה. וזה לא נעשה, זה לא קרה במשמרת שלו ועל זה הוא צריך לתת תשובה", אמר דיסקינד בראיון לרדיו 103fm.

"הסיפור הגדול של הר מירון התחיל בסביבות 2009-2010", טען, "מה שקרה אז הגיע עסקן וסימן עשרות נקודות בהר שמהוות סכנה שחור על גבי לבן. הוא ניגש עם זה למערכת המשפט ודחו אותו, לא קרה כלום, שטייניץ' ניסה לעשות הסדרה כלשהי, בהמשך יאיר לפיד כשר אוצר. עד היום במעקב שלנו היה מעל 140 עדים, העבודה הייתה יסודית. כשאנחנו מסתכלים על העבודה של וועדת החקירה, אז ההחלטה שלנו להתעקש על וועדת חקירה ממלכתית ולא וועדת חלטורה הייתה נכונה. אנחנו מקווים שההחלטה תגרום לכך שבהמשך יחד מכתבי האזהרה ועם המסקנות הסופיות נגיע למצב שבו לא רק הר מרון יוסדר והאסון הבא ימנע אלא גם האחראים לאסון הנורא הזה, אסון האזרחים הגדול ביותר מאז קום המדינה, ישלמו. בסופו של דבר זאת הדרך היחידה בשביל למנוע את זה".

על השאלה מי בסופו של יום יישא באחריות לאסון הגדול שהתרחש בהר מירון, זאת בצל טענתו של נתניהו שהמסמך על הפגמים בהר לא הגיע לידיו, השיב דיסקינד כי "בסופו של דבר כשאני שירתתי בצה"ל, פעם אחת נאבדו אמצעי ראיית הלילה, המ"פ בהתחלה ניסה להתחבא מאחורי הסמלים שלו ובסופו של דבר הוא הלך לכלא. האחריות שלך לחתום, זה לא חתמת זה סיפור בפני עצמו, אבל האחריות היא של ראש הממשלה".

פרסומת

"ההתפטרות של שמעון לביא לא נוגעת לרחוב החרדי, יש פה בסיפור הזה את השילוש הקדוש- הגורם המקצועי, וועדת החמישה והמרכז הארצי לפיתוח ג'ובים במקומות הקודים, אחרי זה יש את הגורם המשטרתי ואת הגורם הפוליטי – הפוליטיקאים שהיו אחראים במהלך 11 שנים שלפני האסון על הסדרת הר מירון ולא הסדירו", הדגיש.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close