היום בחדשותחדשותחרדיםכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתמבזקיםפוליטיקה

אחרי הפרסום ב'יום ליום'

מתקפה על סמוטריץ': "אינו יכול לייצג נאמנה את היהודים החרדים"

'יום ליום' חשף חשש במפלגות החרדיות מפני עמדותיו החדשות של יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהחל להתבטאות במתינות בנושאי דת ומדינה. היום, מאמר המערכת של עיתון המבשר במתקפה חריפה נגדו בנושא זה.

הם מזכירים את דברי הרב זמבה הי"ד בכנסייה הגדולה של אגודת ישראל, שם אמר כי "רק מי שמסוגל לגזור גזרים מתורתנו הקדושה, מסוגל לקרוע חלקים מארצנו הקדושה".

כותבים ב'המבשר': "ראוי לזכור ולהזכיר כי הדברים הם דו סטריים ובמלוא התוקף. מי שמתנגד בכל תוקף לכל פשרה וויתור בארץ ישראל, אל לו להיות פשרן ונחמד כביכול בנושאים שהם ציפור הנפש של קדושת ישראל ותורת ישראל".

"הנה כי כן, כשח"כ בצלאל סמוטריץ', למשל, אולי בתוּרוֹ אחר קהלי יעד חדשים, מצוטט בימים האחרונים כאומר, 'לא אסגור מרכולים בתל אביב בשבת, לא מחפש מלחמות דת' – הדברים הללו אמורים להיות צורמים ובלתי מקובלים לאוזן חרדית".

פרסומת

הם מזכירים כי "יהדות התורה אינה מתפשרת ואינה שותקת לנוכח פתיחת מרכול בשבת, לא בתל אביב ולא בשום מקום אחר. באותה מידה, יהדות התורה אינה מסכימה ואינה שותקת לנוכח דיבורים על פינוי יישוב או שכונה בארץ ישראל לגבולותיה".

"מי שמתיימר להיות נחמד במישור אחד ונחרץ במישור אחר, אינו יכול בשום פנים ואופן לייצג נאמנה את היהודים החרדים לה' ולתורתו", הוסיפו – נגד סמוטריץ'.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close