היום בחדשותהיום בכותרותהתפוצותחדשותמבזקים

במחנה הריכוז

גרמניה: נכרתו עצים שנטעו לזכר הנרצחים בשואה

אמש נכרתו 7 עצים באתר ההנצחה במחנה ריכוז בגרמניה - שנשתלו לזכר הנרצחים • מנהל קרן ההנצחה, ינס־כריסטיאן וגנר, אמר כי המעשה הוא "סטירה בפניהם של הקורבנות ושל בני המשפחות".

אלמונים כרתו אתמול (ה') עצים שנשתלו לזכר הנרצחים בשואה במתחם של אתר זיכרון במחנה בוכנוולד בגרמניה. עדיין אין חשודים במעשה, והרשויות הציעו פרס על מידע שיוביל לאחראים לו.

אחראי על האתר הנצחה בבוכנוולד עדכן כי שבעה עצים נכרתו, ובהם עץ שהנציח את זכר הילדים שנספו במחנה הנאצי. העצים היו חלק מפרויקט שהחל ב־1999 ובמסגרתו בעלי מוגבלויות שתלו עצים לאורך הכבישים והנתיבים החקלאיים שבהם העבירו הנאצים את העצירים למחנה.

"לכרות עצים שהנציחו את הילדים שמתו בבוכנוולד וקורבנות אחרים של מחנה הריכוז זה דבר מביש ואין לי מילים", אמר מנהל קרן ההנצחה, ינס־כריסטיאן וגנר, שאמר כי המעשה הוא "סטירה בפניהם של הקורבנות ושל בני המשפחות".

ראש עיריית ווימאר, רלף קירסטן, הודיע כי העירייה מציעה פרס של 10,000 יורו עבור מידע שיסייע לאיתור האחראים, וראש ממשלת תורינגיה (מדינה הנמצאת ברפובליקה של גרמניה) בודו רמלוב הבטיח לסייע בנטיעת עצים חדשים. "המעשה הפחדני הזה כואב", אמר. "אם עצים נכרתים כדי למחוק את זכר הפשעים, מדובר בביצוע מחדש של הפשע".

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close