היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

מאיים על רוסיה

לפיד: "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור, שישליך על היחסים"

ראש הממשלה קיים דיון בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, ושיגר איום על המעצמה • בישיבת הממשלה התייחס לפעילות המבצעית הלילה ולמלחמה של הממשלה בראשותו ביוקר המחיה

ראש הממשלה יאיר לפיד, כינס היוםדיון בראשותו בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, ואמר כי היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה. "סגירת משרדי הסוכנות תהיה ארוע חמור, שישליך על היחסים", איים.

ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי במקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא. עוד סוכם כי מנכ״ל משרד החוץ, ימשיך לתכלל את הנושא מול כל הגורמים.

בפתח ישיבת הממשלה אמר לפיד: "כוחות צה"ל, שב"כ והימ"מ פשטו הלילה בשכם על בתי מסתור של מבוקשים. מדובר במחבלים, שביצעו לאחרונה שורה של פיגועי ירי. במהלך המבצע פתחו המחבלים באש מגגות וסמטאות הקסבה בשכם".

"הלוחמים שלנו הגיבו במהירות, ביעילות ובדייקנות – בחילופי האש נהרגו מספר מחבלים, מחבלים נוספים נפגעו, נתפסו אמצעי לחימה רבים. אני מברך את כוחות הביטחון על פעולה יעילה ומוצלחת. מדיניות הממשלה הזו היא נחרצת: אנחנו לא נשב ונחכה שיפגעו אזרחים ישראלים. נצא ונפגע במחבלים אצלם בבית".

פרסומת

בנוגע ליוקר המחיה אמר: "החל מהשבוע הבא, ה-1 באוגוסט, יירד מחיר הדלק בישראל. גם מחירי הפירות והירקות במגמת ירידה, אנחנו פועלים לצמצם למינימום את עליית מחירי הלחם. אני רוצה להודות לשר האוצר, איווט ליברמן, על המנהיגות הכלכלית שהוא מגלה".
 
"הממשלה הזו תוביל מערכה נחושה ביוקר המחיה. מה שקורה עכשיו זו רק ההתחלה. יוקר המחיה הוא מכת מדינה ואנחנו נחושים לטפל בו. לא יכול להיות שתהיה פה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש. 15 שנה המאבק ביוקר המחיה הוזנח לחלוטין – פשוט לא עשו כלום. את זה אנחנו משנים עכשיו".

לפיד הוסיף לסיום, "אני אומר מפה לכל השחקנים בשוק: מי שיעלה מחירים באופן חסר אחריות, עלול לקום בבוקר ולמצוא את עצמו עם תחרות שהוא לא ציפה לה. הממשלה הזו מאמינה בתחרות ובפתיחת שווקים והיא לא תהסס לפעול".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close