היום בכותרותחרדיםמבזקים

ממתק לפרשה

נס: הכבד של הילדה בת ה-4 נקרע – הרופאים לא נתנו סיכוי

"עינינו ראו בשבוע אחרון מעשה פלא פלאים. לא עליכם ילדה בת ארבעה חודשים, וטרגדיה. נקרע לה הכבד והגיעה עד שערי מוות. סיפור שממש מכירים מכלי ראשון" • ראש מוסדות 'אור המאיר' הגאון רבי ליאור כהן בשיחה לפרשת השבוע

פרשת השבוע פרשת מטות, פותחת בדיני התרת נדרים: 'איש כי ידור נדר'.

אדם מוציא מילה מהפה זה לא עובר בקלות, פתח התרה צריך לבוא לפני חכם. הפרשה הזו, היא פרשה שנאמרה לראשי המטות.

הזוהר הקדוש כותב חלק ג' דף קצ"ג מימרה מעניינת, בשם חוכמתו של שלמה יש כמה סימנים ניקח שניים מהם: סימן לשטות "ריבוי דברים" אם אתה שומע מישהו שאין לא בעל הבית, על הפה שלו אין לו עורך לדיבור זה סימן לשטות וזה פסוק כסיל ברוב דברים סימן לאדם שאין לו דעה זה שמשבח את עצמו אני ואני ואני ואני. "אומר שלמה המלך "ואדם לפי מהללו". אתה רוצה להכיר כמה חוכמה יש באדם הזה? ככל שהוא מהלל את עצמו יותר סימן שהוא ריק יותר.

אומר הזוהר הקדוש הדיבור יש לו ערך יש לו משמעות לא מוצאים מילה סתם ואם בורא עולם צייד אותנו בכזה כוח לא רק שלא נשתמש בו סתם זה לא מספיק נוכל להשתמש בו לדברים גדולים וחשובים. "קרוב השם לכל קוראיו" אומר דוד המלך יש לנו פה כי אתה שומע תפילת כל פה בואו נשתמש בו לבורא עולם לעורר רחמי שמיים.

פרסומת

בפסוק הזה, המדרש שואל שאלה "קרוב השם לכל קוראיו" פירוש הדבר כולם בואו בואו מי שרוצה הקדוש ברוך הוא קרוב אליו "פתאום רגע לא לא לא יש תנאים "לכל אשר יקראוהו באמת וכבר אמר הגאון הפסוק הזה הפסוק היחיד בכל תהילה לדוד שהחיבור של שני חלקי הפסוק הוא ללא האות ו"ו. שאר הפסוקים מתחברים באות ו"ו פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון. תבדקו כל פסוק ופסוק הפסוק הזה לא.

פירוש הדבר שזה לא קרוב השם לכל קוראיו וגם לא, זה תנאי בחלק הראשון. שואל המדרש אם ככה אתה סותר את עצמך.

כדי להבין את זה ניקח לעצמנו דוגמה משל אבא הולך עם הבן שלו חם לחות בחוץ. "אבא אני רוצה לשתות". "מאיפה אני אביא לך, אין פה איזה קיוסק באזור?"

"הנה, הנה אבא, יש שם מכונה". הולכים למכונה ואבא אומר "נו, מה אתה רוצה". אבא בא להוציא כסף מהכיס אומר לו הבן: "אבא, לא צריך. יש לי כסף משלי".

"לך יש כסף?"

"כן, והוא מוציא לו שטר של 100 של משחק מונופול" אומר לו "הנה אבא"

האב מביט ואומר: "לא בני חביבי, זה לא יכול להיכנס".

אבל הבן לא מרפה: "אבא, סליחה, תראה מה כתוב על המכונה… 'מקבלת כל סוגי המטבעות והשטרות' אז הנה גם השטר שלי יתקבל".

אומר לו האב: "בני, זה מקבל כל סוגי השטרות והמטבעות אבל שהם כסף אמיתי, כסף שהוא משחק זה לא מקבל".

"קרוב השם לכל קוראיו" – קטן, גדול, צדיק, פחות צדיק, עשה כך או לא עשה כך, אבל בתנאי שזה לא מזויף בתנאי שיש פה קריאה באמת. קרוב השם לכל קוראיו זה כוח הדיבור"."ראו עינינו בשבוע אחרון מעשה פלא פלאים. לא עליכם ילדה בת ארבעה חודשים, וטרגדיה. נקרע לה הכבד והגיעה עד שערי מוות. סיפור שממש מכירים מכלי ראשון".

אנשי הצוות שקשורים למשפחה לקחו על עצמם לחלק קריאת אלף ספרי תהילים לרפואתה תוך כשבועיים הילדה חזרה הביתה.

הפרופסור אמר להם: "תקשיבו טוב, אחוזי היציאה מהמצב שהיא הייתה בו אפסיים. כמה אחוזים יכולים לצאת ממצב כזה 0%, אפילו לא אחוז אחד. יש לה יום הולדת חדש וזה ביום שהיא יצאה מהמצב הזה, איך היא קיבלה
את החיים החדשים הללו? בכוח התפילה.

כולם ילדים-גדולים נשים-גברים, "כי אתה שומע תפילת כל פה".

בואו אחי ורעי ניקח לעצמנו קצת לעורר את כוח התפילה 'בימי בין המצרים', להרים עיניים לאבא שבשמיים שיחיש לגואלנו גאולת עולמים.

גלה מלכותך עלינו מהרה והקדוש ברוך הוא ייראה בעוניינו וישמע תפילותינו ברצון.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close