היום בחדשותהיום בכותרותחדשותכותרת ראשית משניתמבזקיםמשטרה ופלילים

קבלן מוכר

התחמק מתשלום מס על רכבי היוקרה – ונעצר

עודד שריקי, איש עסקים מנתיבות, נעצר אתמול בחשד ליבוא רכב יוקרה תוך הצהרה כוזבת במטרה להתחמק מתשלום מס • לאחר מתן ערבות כספית, הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים

עודד שריקי, איש עסקים מנתיבות, הובא אתמול בפני בית משפט השלום בקריית גת, בחשד ליבוא רכב יוקרה תוך ניצול זכויות עולה חדש שלא כדין במטרה לעקוף את דיני היבוא לרכב זה ולהתחמק מתשלום מס. כבוד השופטת אחינעם צוריאל שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עולה כי בבית מכס אשדוד נערכת חקירה כנגד שריקי בגין יבוא רכב מסוג מרצדס ספרינטר יוקרתי שלא כדין. מדובר ברכב מסוג לימוזינה מפואר בעל מאפיינים יחודיים כגון מושבי עור, מכונת קפה וכספת. על פי החשד, שריקי, שמתחביביו לאסוף רכבי יוקרה מסוגים שונים כאשר חלקם מיובאים מחו״ל ומשוחררים מהמכס בהליך יבוא אישי, פעל יחד עם מעורבים נוספים להגשת מסמכים כוזבים למכס בכדי לייבא את רכב היוקרה לארץ.

על פי המתואר בבקשה, עולה כי בחודש שעבר הוגשה למכס אשדוד בקשה לשחרור הרכב עבור עולה חדש מתוניסיה. מסמכי הרכב הוגשו בהליך יבוא אישי במסגרת ניצול זכויות עולה המקנה פטור חלקי מתשלום מיסי יבוא והקלות בתנאים רגולטוריים שונים. בבדיקה פיזית שבוצעה לרכב על ידי מחלקת הבודקים של בית מכס אשדוד, נמצא כי שמו של שריקי חרוט על גבי משענות ראש המושבים ובמדרגות הרכב. כמו כן, נמצאו תוויות הנושאות את שמו בפנים הרכב. כמו כן, נמצא כי היבואן, עולה חדש מתוניסיה, שעל שמו יובא הרכב בעל רישיון נהיגה מקטגוריה B כאשר על הרכב האמור רק בעלי רישיון נהיגה מקטגוריה C1 יכולים לנהוג.

על פי החשד הרכב שייך לעודד שריקי כקניינו האישי והיה אמור לשמשו בישראל. יבוא הרכב בזכויות עולה חדש הקנה לחשוד מס מופחת בעלות של 281,156 ש״ח. כמו כן, מדובר ברכב אשר משנת ייצורו חלפו מעל 24 חודשים. על פי תקנות משרד התחבורה רק עולה חדש רשאי לייבא את הרכב לישראל, לעומת עודד שריקי שאינו רשאי כאזרח לייבא את הרכב ארצה.

פרסומת

לפני יומיים נחקר שריקי באזהרה, ואתמול שוחרר בתנאים מגבילים ביניהם הפקדה כספית בסך 50,000 ש״ח וערבות צד ג׳ בסך 100,000 ש״ח.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close