דעותהיום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

המאבק על ה-61

גם לפיד הבין: הדרך לראשות הממשלה עוברת דרך החרדים

אחרי שנה מקרטעת, לפיד הבין, הדרך לראשות הממשלה ולממשלה יציבה, עוברת במפלגות החרדיות. הוא עדיין לא עבר לקבל הוראות מגפני, אבל שיתופי פעולה וריקודים משותפים בהחלט קיימים • דעה

'ח"כ גפני. ואני לא שואל אותך על מה אני אדבר או לא אדבר. אני לא מקבל מכבודו הוראות. המדינה סיימה לקבל מכבודו הוראות. בגלל זה אתה כבר לא יו"ר ועדת הכספים, כי נמאס לנו לקבל מכבודו הוראות". אלו היו המילים שנשא שר האוצר דאז יאיר לפיד, בנאומו הראשון במליאת הכנסת, בשנת 2013.  שיכור מהצלחתה של ברית האחים לדחוק את המפלגות החרדיות לספסלי האופוזיציה, לפיד הטיח מילים קשות בנציגים החרדים. השתלח בכל הנקרא בדרכו. פוליטיקאי טרי, שהיה בטוח שהשלטון הובטח לו לעד. הגלגל הסתובב במהירות, לפיד הודח ממשרד האוצר, ומצא את עצמו במשך שש שנים באופוזיציה.

ספסלי האופוזיציה לימדו אותו פרק אחד או שניים במעמדן של המפלגות החרדיות. משפטי השטנה שהיו חביבים על אביו טומי, אופסנו ואותם החליפו ביטויים של חיבוק ואחדות. זה לא הספיק, לפיד כרת ברית פוליטית עם האויב החדש של החרדים, אביגדור-את החרדים אשלח במריצה-ליברמן.  מנגד החרדים קשרו את גורלם בגורלו הפוליטי של נתניהו. מה שהביא להקמתה של ממשלה נטולת חרדים. ממשלה שנשענת על הקנה הרצוץ של רע"מ.

אחרי שנה מקרטעת, לפיד הבין, הדרך לראשות הממשלה ולממשלה יציבה, עוברת במפלגות החרדיות. הוא עדיין לא עבר לקבל הוראות מגפני, שיתופי פעולה וריקודים משותפים בהחלט קיימים. השבוע קיבלו הישיבות הקטנות את 'מתנת החתונה'. הודעה לתקשורת בישרה, כי ביוזמתו של גפני, יעביר משרד הרווחה בראשות השר מאיר כהן, איש מפלגתו של לפיד, את תקציב הפנימיות.

לפיד לא לבד במגרש. גנץ שנעקץ על ידי המפלגות החרדיות עם סיפור הערבות בממשלה הקודמת, מקפיד מאוד בכבודם של החרדים. תחת המסר שהוא היחיד שישים סוף למשבר הפוליטי, הוא מתדרך את התקשורת, שהוא היחיד שיכול לעמוד בראשות ממשלה שביבי לא עומד בראשה והחרדים מוכנים להיות חלק ממנה.

פרסומת

בעוד ש"ס עדיין שבויה בקמפיין 'ביבי צריך אריה חזק', גפני נהנה מהסיטואציה שבה הוא הפך למחוזר על ידי כל השחקנים. התמונות מחתונת הנכדה, שירתו את המטרה. להוכיח בעיקר פנימה, לתוך המפלגות החרדיות, כי גפני הפך להיות שחקן ראשי במערכת הפוליטית.

הבשורה הטובה במערכת הבחירות הנוכחית היא, שהמפלגות החרדיות נתפסות כלשון מאזניים. האם באמת ביום שאחרי חלקן או כולם ישברו את הברית עם נתניהו, אם זה האחרון לא יצליח להגיע לקו הגמר עם 61 אצבעות, קשה לדעת. מה שכן, החגיגות נועדו להסתיר את הקשיים מבית. יהדות התורה הפכה למפלגה לפנסיונרים. גפני הצעיר חצה את השבעים. גולדקנופף, שנבחר להחליף את ליצמן כבר נמצא עמוק בעשור השמיני לחייו. ועוד לא דיברנו על העובדה שהציבור החרדי בעיקר הצעיר שבר חזק ימינה.

מי שקוטף את הפירות של הניתוק בין הנציגות החרדית לצעירי המגזר, הוא איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ. בניגוד למערכות בחירות קודמות, נשק יום הדין של יהדות התורה, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי איננו. אין ספק, שלברכותיו ולמכתביו בחשיבות ההצבעה ליהדות התורה, היה משקל משמעותי בהצבעה בעיקר בקרב צעירים ומי שמכונים חרדים מודרניים. עכשיו אחרי הסתלקותו, הקהלים הללו ירגישו חופשיים יותר להצביע לבן גביר וסמוטריץ, בפרט לאחר אירועי השנה האחרונה. בניגוד לתדריכים של ש"ס, לפיהם המפלגה לא מאבדת מצביעים לבן גביר וסמוטריץ, השטח מספר סיפור אחר. די להביט בתמונות מחוגי הבית של בן גביר וסמוטריץ, כדי להבין שחלק ניכר ממצביעיו הם תומכי ש"ס לשעבר.

עד ליום הבוחר, המפלגות החרדיות ייהנו מהחיזור אחריהם. אנחנו המצביעים ננשום קצת אוויר נקי משנאת חרדים. ואת התוצאות נגלה רק ביום שאחרי.

הכותב היינו יועץ תקשורת ובעל משרד יח"צ 'פריימן אסטרטגיה ויחסי ציבור'

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close