היום בחדשותחדשותחרדיםכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתמבזקיםפוליטיקה

פילוג במפלגה החרדית

דגל התורה תרוץ עצמאית? פרוש: "אין שום זכות טיעון נגד בעלזא"

אורי מקלב מסביר מדוע דגל התורה מאיימת בריצה עצמאית: "החינוך החרדי כולו נמצא בספינה אחת. כל שינוי קטן, פוגע בספינה כולה" • מאיר פרוש תוקף: "לא רוצה לפתוח מה עשו חברי כנסת של דגל התורה בניגוד לדעתם ושיטתם של מועצת גדולי התורה החסידית"

האיום של דגל התורה בפילוג וריצה עצמאית בלי אגודת ישראל: ח"כ אורי מקלב מסביר בראיון ל'בקהילה' כי "אנחנו לא מאיימים. זה בכלל לא איום. יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל".

הוא הסביר: "החינוך החרדי כולו נמצא בספינה אחת. כל שינוי קטן, פוגע בספינה כולה. ואם עכשיו למשל מחייבים אותך בלימודי ליב"ה, המשוואה מיידית. בהתחלה הלימודים הללו יהוו תמריץ כספי, ובשלב הבא יכריחו את כולם ללמוד ליב"ה".

"כשיש חומה בצורה הם לא יעזו לגעת, המים לא חודרים, הספינה מיטלטלת יותר או פחות, אבל מחזיקה מעמד. כשאתה קודח, גם אם אתה עושה את זה בתא שלך, כל הספינה שוקעת. כל מוסדות החינוך החרדי חווים קשיים, והמנהלים נאלצים להיטלטל במסעות גיוס כספים בחו"ל".

מקלב התייחס בכך לסיכום של חסידות בעלזא מול משרד החינוך, אחרי שבחינוך העצמאי סירבו המנהלים, המזוהים עם דגל התורה, לצרף את מוסדות החינוך של החסידות שקרסו תחת הנטל הכלכלי.

פרסומת

ח"כ מאיר פרוש אמר בראיון ל'קול חי' כי "אין שום זכות טיעון נגד חסידות בעלזא, החינוך העצמאי מושתת על אגודת ישראל ודגל התורה. אני לא רוצה לפתוח מה עשו חברי כנסת של דגל התורה בניגוד לדעתם ושיטתם של מועצת גדולי התורה החסידית".

"יש הסכם בין אגו"י ל׳דגל׳ שנחתם לפני שנה וארבעה חודשים הכולל גם את הכנסת ה-25. דגל ראתה בזה הסכם היסטורי, לא קרה משהו משמעותי בשנה הזו. דגל לא דיברה איתנו על פתיחת ההסכם. אם דגל תחליט לרוץ לבד, גם נלך לבד".

לדבריו "הדיבורים האלה לא מתקיימים בישיבת הסיעה המשותפת ואנחנו יושבים כל שבוע. פעמיים כבר ישבנו אחרי שיצאו השמועות והנושא הזה לא עלה. אם דגל רוצה ללכת לבד יש עליה שאלה למה שנה שעברה חתמה הסכם ועכשיו היא רוצה לשנות את זה. מאוד משונה שאני צריך להיות ניזון מהתקשורת".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close