היום בחדשותוידאוחדשותחדשות בארץכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתמבזקיםצבא ובטחון

צפו בתיעוד מהזירה

לחימה עזה בקסבה של שכם: ירי טילים ומספר מחבלים מחוסלים

עימותים פרצו הלילה בשכם בין כוחות הביטחון שפעלו למעצר חמושים פלסטינים לבין המחבלים • כוחות הביטחון כיתרו במשך שעות בית, ירו טילי לאו ומטאדור לעבר מבנים ותפסו כלי נשק רבים

צילום: דוברות המשטרה

בעיר שכם התפתחו הלילה חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים אך בצה"ל מעריכים כי לפחות ארבעה מחבלים פלסטינים נהרגו בלחימה שהתנהלה בין הצדדים.

פעילות מעצר המבוקשים התמקדה בחמושים שהיו אחראיים על סדרה של פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון ולעבר קבר יוסף בשכם. הכוחות שפעלו במקום – גבעתי וימ"מ, נכנסו לקסבה של שכם כדי להגיע לדירת המסתור שבה היו המבוקשים.

המבוקשים הסתגרו בתוך הבית והפלסטינים מדווחים כי כוחות הביטחון כרזו להם לצאת ולהסגיר את עצמם – ואף ירו טילים לעבר הבית. צה"ל החל בהליך הריסת הבית על יושביו, ולאחר כשלוש שעות במקום יצאו משכם.

צילום פלסטיני

פרסומת

מדוברות המשטרה נמסר כי במסגרת הפעילות המשותפת של כוחות הביטחון מג"ב, צה"ל ושב"כ פעלו הלילה במשך שעות ארוכות לוחמי הימ"מ יחד עם כוחות מעטפת של צה"ל נגד מספר מחבלים שהתבצרו בתוך בית בקסבה בשכם.

לוחמי הימ"מ הגיעו אל הבית המבוקש ובמשך שעות ניהלו לחימה נגד מחבלים שירו ירי חי ומטעני חבלה לעבר כוחותינו. לוחמי הימ"מ הגיבו בירי חי וירי של מספר אמצעים נוספים עד לניטרול המחבלים שהיו בתוך הבית ועל גג הבית.

כמו כן במהלך כל הפעילות הגיעו מספר מחבלים חמושים שירו על כוחותינו מהפריפרייה, לוחמי הימ"מ הגיבו בירי, זוהו מספר פגיעות במחבלים.

כאשר הסתיים קרב היריות לוחמי הימ"מ נכנסו אל הבית ובסריקות אותרו אמצעי לחימה רבים, נשקים ומטעני חבלה.

"ידם של לוחמי משמר הגבול והיחידות המיוחדות של החיל יחד עם כוחות צה"ל ושב"כ יגיעו לכל מקום בו יסתתרו מחבלים וימשיכו בפעילות המשותפת ביהודה ושומרון על מנת לשמור על ביטחון אזרחי ישראל", אמרו במשטרה.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close