היום בחדשותהיום בכותרותחוץ ומדיני

"בוריס, תודה על תמיכתך"

ראש ממשלת בריטניה לשעבר ביקר פעם נוספת באוקראינה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, התקבל בחמימות רבה בקייב, בירת אוקראינה, על ידי הנשיא האוקראיני וולדימיר זלנסקי • ג'ונסון ביקר גם בעיירות בוצ'ה ובורודיאנקה, מצפון-מערב לקייב, שם התגלו מעשי טבח קשים

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, התקבל בחמימות רבה בקייב, בירת אוקראינה, בידי הנשיא האוקראיני וולדימיר זלנסקי.

חבר הפרלמנט הבריטי, מטעם המפלגה השמרנית אמר כי זו "פריבילגיה" לבקר במדינה בהזמנתו של זלנסקי.

במהלך ביקורו של ג'ונסון באוקראינה, שמתנהל בצל פרשיית שחיתות חדשה שנקשרה לשמו, הוא התקבל על ידי זלנסקי ושרים אוקראינים אחרים בקייב. "אני מברך את בוריס ג'ונסון, ידיד אמיתי של אוקראינה וקייב. בוריס תודה על תמיכתך!" כתב זלנסקי.

ראש הממשלה הבריטי לשעבר ביקר גם בעיירות בוצ'ה ובורודיאנקה, מצפון-מערב לקייב, שנכבשו על ידי הכוחות הרוסיים במרץ אשתקד ועם הדיפת הכוחות הרוסים מהמקום, התגלו זוועות המוניות ועדויות להשמדה המונית בשתי הערים.

פרסומת

ג'ונסון אמר כי "הסבל של תושבי אוקראינה נמשך זמן רב מדי". לדבריו, "הדרך היחידה לסיים את המלחמה הזו היא שאוקראינה תנצח – ותנצח כמה שיותר מהר. זה הרגע להכפיל את הסיוע, ולתת לאוקראינים את כל הכלים שהם צריכים כדי לסיים את העבודה. ככל שפוטין יכשל מוקדם יותר, כך ייטב לאוקראינה ולעולם כולו" אמר.

ראש ממשלת בריטניה הנוכחי, רישי סונק, הביע תמיכה בביקורו של ג'ונסון במדינה השסועה. "ראש הממשלה תומך תמיד בכל הקולגות שמראים כי בריטניה עומדת מאחורי אוקראינה ותמשיך לתמוך בהם", אמר מזכיר העיתונות שלו.

ביקורו של ג'ונסון מגיע ברק הלחץ שמופעל על בעלות בריתה של אוקראינה, בהם גרמניה, לספק טנקים נוספים למדינה המותקפת. מוקדם יותר השבוע אישרה בריטניה שהיא תשלח טנקי צ'לנג'ר 2 לאוקראינה כדי לחזק את המאמץ המלחמתי של המדינה.

ג'ונסון, שבעת כהונתו כראש ממשלה, היה לאחד מהתומכים הבולטים ביותר באוקראינה, ומי שהוביל את התמיכה העולמית בה, ערך מספר ביקורים באוקראינה, הן כראש ממשלה והן לאחר שעזב את רחוב דאונינג. רק לפני כמה ימים השתתף ג'ונסון בפאנל שעסק באוקראינה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שבו השתתף גם זלנסקי באמצעות נאום בווידאו.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close