היום בחדשותהיום בכותרותחדשותכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתפוליטיקה

בעקבות הסערה הציבורית

נתניהו קיפל את זוהר: חילול השבת יימשך ללא הפרעה

אחרי ששר התרבות הודיע על בחינה מחדש של מיזם "שבת ישראלית" וגרם לסערה ציבורית, מגיעה ההתקפלות • זוהר מתגונן: "לא שיניתי דבר. הפעילות בהתאם לסטטוס קוו"

אחרי הסערה הציבורית, בעקבות החלטתו של שר התרבות מיקי זוהר להקפיא את המימון למיזמי "שבת ישראלית", מגיע שלב ההתקפלות.

בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט, נכתב כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל.

"שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות".

ההודעה מגיעה לאחר שאתמול (א') הודיע השר זוהר כי "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי".

פרסומת

זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם ביניהם תוכנית שבת ישראלית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך מפלה ציבור שומרי שבת שלם.

"המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש" לשון הודעת השר, בה נכתב כי "מיותר לציין כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".

במפלגות החרדיות הביעו תמיכה בהחלטתו של זוהר, אולם בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה, ראש הממשלה נתניהו התערב וסיכם עם זוהר כי הפעילויות יימשכו. מנגד, זוהר טוען כי דבר לא השתנה והחלטתו בעינה עומדת.

"בשונה מהדיווחים הכוזבים ועל אף שיצאה הודעה ברורה על ידי רה״מ ועל ידי, לא התבקשתי על ידו לשנות דבר משום שלא שיניתי דבר בעניין המשך הפעילות המדוברת".

זוהר הסביר כי "בשיחה עם ראש הממשלה הובהר בדיוק מה שאמרתי אתמול והבוקר:
הגופים הנתמכים ימשיכו לקבל מימון מהמשרד ויפעלו כפי שפעלו עד היום בהתאם לסטטוס קוו. השינוי היחיד הוא שהמשרד לא יזום פעילות בשבת אך ימשיך לממן אותה מול הגופים היוזמים".

שר התרבות הוסיף ואמר כי "אין לי שום כוונה להתערב בתכנים מלבד כמובן תכנים שפוגעים בחיילי צה״ל, במדינת ישראל ובסמליה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close